سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/ یک چهارم بارداری ها سقط می شوند


بارداری/ یک چهارم بارداری ها سقط می شوندجام نیوز/ در بررسی سالانه سقط جنین در جهان بین سال های 1990 تا 1994، 50 میلیون مورد سقط جنین گزارش شده است که در سال‌های 2010 تا 2014 به 56 میلیون مورد رسیده‌ است.
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه 25 درصد از بارداری‌ها به سقط جنین ختم می‌شود، اظهار داشتند: این رقم در بسیاری از کشورهای ثروتمند بهبود پیدا کرده است درحالیکه در کشورهای فقیرتر تغییری نیافته‌ است.
در بررسی سالانه سقط جنین در جهان بین سال های 1990 تا 1994، 50 میلیون مورد بوده است که در سال‌های 2010 تا 2014 به 56 میلیون مورد رسیده‌ است.
به اعتقاد کارشناسان افزایش تعداد موارد سقط جنین، بیشتر در کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود که یکی از دلایل آن می‌تواند رشد جمعیت در این مناطق باشد.
محققان معتقدند با وجود اعمال قوانین ممنوعیت انجام سقط جنین، تعداد آن کاهش پیدا نکرده و حتی افراد را مجبور ساخته به صورت غیر قانونی به این کار اقدام کنند. همچنین در کشورهای آمریکای لاتین از هر سه بارداری یک مورد به سقط جنین ختم می‌شود که نسبت به دیگر مناطق جهان بالاتر است.





منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
دیابت بارداری باعث سقط می شود؟