سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عکسی از موتو ایکس نسل بعدی: لوله حرارتی برای اسنپدراگون 820 ای که ” داغ نمی‌کند”


qualcomm-inc-takes-the-lid-off-snapdragon-820-details-camera-graphics-prowe

آیا حقیقت دارد که پردازشگر Snapdragon 820 SoC دچار گرمای بیش از حد می‌شود؟ این حرفی است که با توجه به آخرین تست هایی که از این پردازنده منتشر شد ممکن است غیر منتظقی به نظر برسد اما با این حال عکسی از نسل بعدی موتورولا موتو ایکس منتشر شده که این تست و گفته ها را زیر سوال می‌برد. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

براساس عکس هایی که از نسخه های اولیه نسل چهارم Motorola Moto X به نمایش درآمده، در این تلفن همراه نوعی لوله حرارتی که برای جلوگیری از گرمای بیش از حد تعبیه شده است ارائه خواهد شد. تلفن های دیگری را نیز پیش از این مانند OnePlus 2 ، Sony Xperia Z5 Premium و Xiaomi Mi note Pro دیده ایم که آنها نیز از لوله حرارتی اسنپ دراگون برای خنک کردن و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلفن همراه استفاده کرده‌اند.

85-sony-xperia-z5-heatpipes

صحبت‌هایی حول مشکلات حرارتی پردازنده جدید کوالکام اسنپ دراگون شده که شایعاتی در این باره مبتنی بر اینکه در گلکسی S7 سامسونگ هم از لوله حرارتی استفاده شده باشد را بیش از پیش واقعی جلوه می‌دهد. البته منتطقی است که انتظار رود در این تلفن همراه از چیپست های اختصاصی Exynos 8890 استفاده شود که کمتر مشکلاتی از این بابت در آن دیده می‌شود هرچند که در بازارهایی به جز امریکا و چین که این تلفن همراه با پردازنده متفاوتی عرضه عمومی می‌شود.

با اینکه احتمال می‌رود اسنپ دراگون دچار مشکلات حرارتی باشد ، کوالکام ادعا میکند چنین مشکلی وجود ندارد. تامین کنندگان نیز اعلام کرده‌اند نسل چهارم Moto X تا سه ماهه دوم سال 2016 میلادی عرضه نخواهد شد و این باعث می‌شود موتورولا زمان کافی برای ایجاد تغییرات داشته باشد و این امکان وجود دارد که لوله انتقال حرارت در آخرین نسخه ها برداشته شود.

اگر فکر می‌کنید این تدابیر و گرم شدن تلفن همراه رابطه مستقیمی دارند پس باید باور کنید که دلیل تدابیر سامسونگ یا موتورولا در این زمینه این است که این 2 شرکت چیزی درباره اسنپ دراگون می‌دانند که ما نمیدانیم. پس باید منتظر شواهدی بیشتر در این باره باشیم و از پیش قضاوتی درباره این پردازنده قدرتمند پرهیز کنیم.

این عکس هنگامی کار کوالکام را زیر سوال می‌برد که چندی پیش این شرکت با معرفی این پردازنده نوید گرم نشدن بیش از حد (مشکلی که بسیاری از پرچمداران سال گذشته به آن مبتلا بودند و سازندگانی مانند ال جی به همین دلیل از مهاجرت به پردازنده های نسل جدیدتر خودداری کردند) را داده بود و به همراه آن مدارک و اسناد و یک سری عکس منتشر کرده بود؛ باید منتظر بود تا واکنش و عکس های بیشتری در این باره منتشر شود.

820

 این عکس لوله حرارتی در نمونه اولیه نسل چهارم تلفن همراه Motorola Moto X را نشان میدهد.

phonearena

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
داغ داغ مورتال کمبت ایکس برای کنسول های نسل 7 کنسل شد