شفیعی: بیرق فرهنگ انقلابی در دانشگاه در اهتزاز می‌ماند


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مراسم تودیع سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در این برنامه متاسفانه حرف‌هایی مطرح شد که خلاق عدالت و انصاف بود. این‌ که کار فرهنگی دانشجویان را به کار سرهنگی تعبیر کنیم، خلاف انصاف است و این‌ که برگزاری برنامه‌های مذهبی مانند دعای کمیل و زیارت عاشورا را به تمسخر بگیریم و هم‌سنگ پخش موسیقی بدانیم کاری خلاف اخلاق اسلامی و دین مداری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در نشست سیاسی و فرهنگی اعضای فعال تشکل‌های اسلامی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان وظایف تشکل‌های انقلابی، ضمن تبریک هفته بسیج و تشکر از فرزندان انقلابی خود که با حضور در تشکل‌ها از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، اظهارکرد: با وجود این رفتار ناپسند، از دین و انقلاب و ولایت جانانه دفاع می‌کنیم؛ چه عده‌ای خوششان بیاد و چه عده‌ای ناراحت شوند.

وی تصریح‌کرد: این آرزوی عده‌ای که بخواهند دانشگاه را از دست نظام اسلامی خارج کنند و به حیات خلوت سکولارها و لیبرال‌های تبدیل کنند، به فضل الهی هیچ‌گاه تعبیر نمی‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: عده‌ای شادی را بهانه می‌کنند و بی‌بند و باری و برنامه‌های مختلط را ترویج می‌دهند، در حالی که ای کاش در مراسم اعتکاف و شب‌های قدر در جمع دانشجویان حضور پیدا کرده و نشاط واقعی دانشجویان را درک کنند.

شفیعی گفت: این قابل قبول نیست که از جشنواره فیلم‌های علمی که در آن کلی هزینه اضافی از بیت‌المال خرج شده دفاع شود. ای کاش حداقل در قبال این جشنواره که در آن بی‌بند و باری اخلاقی و بی‌انضباطی مالی رخ داده سکوت کرده و نمی‌گفتند این جشنواره ایرادی نداشته و فقط روسری یک زن 70 ساله از سرش افتاده است.

وی با اظهار تاسف از این صحبت‌ها تاکید کرد: دوست نداشتیم این صحبت‌ها گفته شود و ای کاش بزرگترها مسائل و مشکلات را بزرگتر می‌دیدند؛ اما دوری از متن مردم و ماندن برخی در تارهایی که به دور خود تنیده‌اند سبب این تحلیل‌های غلط می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه‌داد: دانشجویان باید در پاسداشت ارزش‌ها همواره تلاش کنند و بدانند فصل جوانی، فصل و ایام کار و مجاهدت است.

وی افزود: تشکل‌های ارزشی باید نماد شعار "تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم" باشند و همیشه تلاش کنند و هیچ خستگی به خود راه ندهند چراکه افسران جنگ نرم وظیفه سنگینی در دانشگاه بر دوش دارند.

شفیعی گفت: دانشجویان فعال در کانون‌ها و تشکل‌های اسلامی دانشجویان باید مجهز به معرفت و مدیریت باشند و همواره در راستای تحقق مطالبات نایب امام زمان (عج) با جدیت کار کنند.

وی ادامه داد: اعضای فعال و شورای مرکزی تشکل‌ها در کنار فعالیت فرهنگی و سیاسی باید کار علمی را جدی بگیرند و خود را به سلاح علم مجهز کنند چراکه امروز می‌بینیم عده‌ای به این بهانه، عناصر مذهبی و ارزشی را تحقیر و به آنان اهانت می‌کنند.

شفیعی با اشاره به حضور افرادی در دانشگاه‌ها که بار علمی مناسبی دارند، اما صلاحیت‌های عمومی را ندارند، گفت: امروز با کسانی مواجه هستیم که بنیه علمی خوبی دارند اما دغدغه دینی، انقلابی و آرمانی در آنها دیده نمی‌شود. آیا می‌توان تربیت نسل آینده‌ساز این کشور را به آنان سپرد؟

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: دو راه در مواجهه با این موضوع در پیش داریم؛ یا تنها غم و غصه بخوریم و کاری نکنیم و یا این‌ که نیروهای ارزشی پرچم علم و مجاهدت را در دست بگیرند و خود را در عرصه علم و دانش تقویت کنند.

وی بیان کرد: وظیفه تشکل‌ها رسالت پیامبری است و رسالت پیامبران هدایت‌گری در همه عرصه‌هاست، پس باید نیروهای ارزشی خود را تقویت کنند و به افرادی قابل اتکا در دانشگاه تبدیل شوند.

شفیعی اظهارکرد: تشکل‌های ارزشی در وهله اول باید خود را در عرصه علمی و معرفتی تقویت و سپس برای رشد مجموعه پیرامونی تلاش کنند.

وی سپس به مقوله جذب حداکثری اشاره کرد و افزود: جذب حداکثری باید حتما محور تلاش و فعالیت تشکل‌ها باشد و شما باید بر محیط پیرامونی خود اثرگذار باشید و بدانید خداوند به برکت دین، قدرت جذب شما را افزایش می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: معیار و خط اصلی کار سیاسی و فرهنگی همه ما، معیارهایی است که مقام معظم رهبری به عنوان نائب بر حق امام عصر(عج) مطرح می‌کنند.

شفیعی افزود: این مسیر و نوع حرکت باعث تقویت و پیشرفت ما می‌شود چراکه در دنیا و آخرت حجت شرعی داریم که مطابق فرموده نایب امام زمان (عج) حرکت کردیم و هر جا رهبری دستور دهند، می‌ایستیم و هر جا فرمان حرکت دهند حرکت می‌کنیم.

وی عنوان‌ کرد: تشکل‌های ارزشی باید اولین کسانی باشند که بیانات رهبری را استخراج و برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کنند و بدانید ما مامور به تکلیف هستیم و به خوشایند و ناخوشایند افراد کاری نداریم. همچنین تشکل‌ها باید راه را درست تشخیص دهند و آن گاه که مطمئن شدند مسیرشان درست است، نگران نباشند و به راه خود ادامه دهند.

شفیعی در پایان از تشکل‌های ارزشی که در این مدت زیر فشارهای سیاسی به کار خود ادامه دادند و از ارزش‌ها کوتاه نیامدند تشکر کرد و گفت: تشکل‌های ارزشی در کنار تلاش سیاسی و فرهنگی کارهای علمی و جمعی خود را بیشتر و ارتباطات خویش را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: به برکت خون شهدا و مجاهدت تشکل‌های ارزشی عرصه دانشگاه شهید چمران عرصه اقدامات ضد فرهنگی و ضد دینی نخواهد بود و بیرق دین و ارزش‌ها و فرهنگ انقلابی در این دانشگاه همچنان در اهتزاز می‌ماند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز بیان‌کرد: دانشجویان تشکل‌های اسلامی به هیچ وجه از فرائض دینی خود غفلت نداشته و مرزهای دینی و اخلاقی را رعایت کنند و در گفتار و شنیدار و همه حالات، خدا را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
به اهتزاز درامدن بیرق امام حسیـــــن(ع) در آسمان انگلیس