بهترین خودرو‌های سدان لوکس سایز متوسط سال ۲۰۱۵


سدان‌های لوکس سایز متوسط، پرفروش‌ترین محصولات شرکت‌های تولید کننده‌ی خودرو‌های لوکس اعم از مرسدس بنز و بی‌ام‌و هستند. این محصولات با ارایه‌ بسته‌ی کاملی از تجهیزات رفاهی و قوای حرکتی بالا، علاقه‌مندان زیادی دارند. برای آشنایی با بهترین خودرو‌های این رده در سال ۲۰۱۵ با زومیت همراه باشید.

 در دنیای خودرو، سدان‌های لوکس سایز متوسط محصولاتی هستند که ترکیبی از قیمت مناسب، پرستیژ، امکانات رفاهی زیاد و توانایی حرکتی بالا را در اختیار مالکان خود قرار می‌دهند. در حال حاضر رقابت سنگینی در این کلاس خودرویی شکل گرفته است و شرکت‌های مطرح خودروسازی همواره در تلاش هستند تا با ارایه‌ی خودرو‌هایی با ظاهر متفاوت، امکانات افزوده و قیمت مناسب، خریداران بیشتری را به سمت محصولات خود جلب کنند. خریداران نیز همواره به جایگزین کردن این دسته از محصولات با سدان‌های خانوادگی، علاقه زیادی نشان داده‌اند. در ادامه شما را با بهترین خودرو‌های لوکس با قیمت مناسب و اندازه‌ی متوسط در سال ۲۰۱۵، آشنا خواهیم کرد.

۱۲- لینکلن MKZ

2014 lincoln mkz

با وجود طراحی متفاوت، MKZ شباهت‌های زیادی به فورد فیوژن دارد. کاربرد پیشرانه‌های چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ در کنار نمونه‌ی ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری در لینکلن MKZ، تاییدی بر این ادعا است. جعبه‌ دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های جلو یا چهارچرخ را در MKZ‌ بر عهده دارد. نمونه‌ی هیبریدی MKZ‌ تنها به صورت محور جلو محرک به فروش می‌رسد. باید از ظاهر و امکانات رفاهی MKZ رضایت زیادی داشته باشید تا آن را به فورد فیوژن ترجیح بدهید. بد نیست بدانید نسل جدید این خودرو با ظاهری کاملا متحول شده به تازگی معرفی شده است و فروش آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

۱۱- بیوک رِگال

2014 buick regal

رگال نیز همانند سایر محصولات بیوک قادر به ترکیب راحتی و توانایی حرکتی بالا است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به توان خروجی ۲۵۹ اسب بخار، بهره می‌برد. جعبه‌ دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز جهت انتقال توان به چرخ‌های جلو به کار رفته است. در صورت انتخاب نمونه‌ی اسپرت‌ GS، رگال به سیستم چهارچرخ محرک، سیستم تعلیق تطبیق پذیر با شرایط جاده و جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی مجهز خواهد بود. با این حال رگال توانایی رقابت در عملکرد حرکتی را با سایر خودرو‌های مطرح این لیست ندارد.

۱۰- اینفینیتی Q50

2014 infiniti q50s

اینفینتی بهترین گزینه‌ی موجود برای عاشقان تکنولوژی است. خودرو‌های این برند همواره مملو از انواع مختلف تکنولوژی‌های مختلف با کلید‌های کاربری زیاد است . به عنوان مثال می‌توان به سیستم فرمان سیمی اشاره کرد. در این سیستم هیچ ارتباط مکانیکی بین غربیلک و چرخ‌های نیست و تمامی عملیات فرمان‌گیری به واسطه‌ی سنسور‌ها و عملگر‌های مخصوص انجام می‌شود. اما متاسفانه این سیستم در بعضی شرایط عملکرد غیر قابل پیش‌بینی دارد. پیشرانه‌ی استاندارد به کار رفته در Q50 نمونه‌ی ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری است که توانایی تولید ۳۲۸ اسب بخار دارد. مدل هیبریدی Q50 نیز به ترکیب پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی مجهز است که توانایی تولید ۳۶۰ اسب بخار را دارند. با این حال Q50 جذابیت رانندگی نمونه‌ی قبلی خود (G37) را ندارد.

۹- فولکس واگن CC

2015 volkswagen cc

فولکس واگن سی‌سی پیش‌تر با نام پاسات‌ سی‌سی عرضه می‌شد و پس از مدتی به عنوان نمونه‌ای جداگانه به بازار ارایه شد. این خودرو در نسل جدید خود افزایش فضای کابین را تجربه کرده است تا راحتی بیشتری برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ به همراه جعبه دنده‌های دستی یا دوکلاچه، در نمونه‌ی پایه‌ی سی‌سی به کار می‌رود. امکان انتخاب پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری و سیستم چهارچرخ محرک در دسترس است. تجربه‌ی رانندگی با نمونه‌ی ۳.۶ لیتری فولکس واگن سی سی همانند سدان‌‌های لوکس سایز بزرگ است، اما قیمتی بسیار بیشتر از نمونه‌ی  لیتری دارد. با این که CC تجربه‌ی رانندگی بسیار راحت و آرامی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد، طراحی بدنه و کابین آن حرفی در برابر رقبای اروپایی و آسیایی خود ندارد. 

۸- ولوو S60

2015 volvo s60

ولوو هدف واضحی از تولید S60 نداشته و می‌توان این مساله را به خوبی در این خودرو مشاهده کرد. ولوو هدف از تولید S60 را خودرویی ایمن با پیشرانه‌‌ای کم مصرف در کنار قابلیت‌های بالای حرکتی را داشته است. پیشرانه‌های توربوی چهار سیلندر ۲۴۰ و ۳۰۲ اسب بخاری ولوو نشان از خودرویی توانمند را دارد اما هدف ولوو از حذف نمونه‌ی چهار چرخ محرک این خودرو هنوز مشخص نیست. نمونه‌ی قدرتمند و زیباتر S60 Polestar نیز برای عاشقان خودروهای اسپرت در تعداد محدود عرضه خواهد شد. در نهایت بد نیست بدانید ولوو در حال بازطراحی تمام خودروهای تولیدی خود با زبان طراحی جدیدی است که پیش‌تر در XC90 و S90 شاهد زیبایی بلامنازع آن هستیم. S60 نیز به زودی تحت عمل زیبایی قرار خواهد گرفت و بد نیست تا آن زمان از خرید این خودرو دست نگه دارید.

۷- آکورا TLX

2015 acura tlx

استفاده از سیستم‌های پیشرفته و روز دنیای خودرو، نقطه‌ی قوت آکورا است و TLX نیز از این مساله بهره می‌برد. به عنوان مثال می‌توان به سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر و چهارچرخ محرک با قابلیت تقسیم مجزای نیز به هر چرخ نام برد. پیشرانه‌ی استاندارد به کار رفته در TLX نمونه‌ی چهار سیلندر ۲.۴ لیتری به توان ۲۰۶ اسب بخار است که جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی دوکلاچه‌ی خودرکاز نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت را برعهده دارد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری به توان ۲۹۰ اسب بخار به همراه جعبه دنده‌‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار نیز در دسترس است.TLX از چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی بهره می‌برد و سیستم‌های هوشمند کمکی رانندگی اعم از آکورا لینک، ترمز خودکار با تشخیص افراد پیاده‌رو و نگه داشتن خودرو در بین خطوط، در شرایط مختلف به کمک راننده خواهند آمد. سیستم اطلاعاتی و چندرسانه‌ای آکورا از نقاط قوت آن است که همانند سیستم iDrive بی‌آم‌و، به وسیله‌ی آن قادر به تغییر تنظیمات بسیار گسترده‌ای از خودرو خواهید بود. TLX در زمینه‌ی توانایی‌های حرکتی، به خوبی رقبای آلمانی خود نیست اما راحتی رانندگی در کنار قیمت مناسب، این خودرو را به گزینه‌‌ی مناسبی تبدیل کرده است.

۶- آئودی A4

audi a4

با این که نسل فعلی آئودی A4 سن بیش‌تری نسبت به رقبای خود دارد، اما هم‌چنان توانایی رقابت با بهترین‌های این کلاس خودرویی را دارد. پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری این خودرو توانایی تولید ۲۲۰ اسب بخار را دارد و آئودی از جعبه دنده‌های ۶ سرعته‌ی دستی و ۸ سرعته‌ی خودکار برای انتقال قدرت به چهار چرخ بهره گرفته است. نمونه‌ی جعبه دنده‌ی خودکار با ضرایب متغیر نیز در دسترس است. طراحی زیبای بدنه و کابین A4 حتی پس از۷ سال از معرفی آن، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فرمان‌پذیری و دینامیک A4 از بهترین‌های این کلاس است و با این که هیجان بالایی ندارد، اما در تمامی شرایط عملکرد مطمئنی از خود به نمایش می‌گذارد. لازم به ذکر است نسل جدید این خودرو به تازگی معرفی شده است و به زودی فروش آن آغاز خواهد شد.

۵- لکسوس IS

2014 lexus is350 f

لکسوس IS به فرمان دقیق و سیستم تعلیق عالی خود، سواری راحتی را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. این خودرو از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری ۶ سیلندر به قدرت ۲۰۴ اسب بخار ( به زودی با نمونه‌ی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر جایگزین خواهد شد) در کنار نمونه‌ی قابل سفارش ۶ سیلندر و ۳.۵ لیتری به توان ۳۰۶ اسب بخار بهره می‌برد. لکسوس برای انتقال قدرت از جعبه دنده‌‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار با قابلیت انتقال نیرو به محور عقب یا چهارچرخ، در کنار نمونه‌ی ۸ سرعته‌‌ی مخصوص پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری، بهره برده است. اگر به سرعت و هیجان در رانندگی علاقه دارید، پیشنهاد ما IS350 F است. این خودرو به واسطه‌ی پیشرانه‌ی قدرتمند و سیستم انتقال قدرت جدید خود، توانایی حرکتی بالایی را در اختیار راننده می‌دهد.

۴- کادیلاک ATS

2015 cadillac ats

کادیلاک ATS رفتار مشابهی با بی‌ام‌و سری ۳ دارد به نحوی که می‌توانید کاملا حس و حال بی‌ام‌و را در این خودرو تجربه کنید. با این که باور این مساله سخت است، اما سدان اسپرت و لوکس کادیلاک فرمان پذیری بهتری از سری ۳ ارایه می‌دهد. پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، ۲ لیتری توربو و ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر قوای حرکتی این خودرو را تامین می‌کند. ATS به صورت استاندارد به صورت محور عقب محرک به فروش می‌رسد، اما با پرداخت هزینه‌ی بیشتر می‌توانید از سیستم چهارچرخ محرک در این خودرو بهره ببرید. تنها مشکل کادیلاک ATS طراحی خسته کننده‌ی کابین آن است که باعث شده است این خودرو پایین‌تر از اصلی‌ترین رقبای آلمانی خود قرار بگیرد.

۳- مرسدس بنز C Class

2015 mercedes benz c400

برای توصیف مختصر سی کلاس، کافی است بدانید این خودرو تمام دانش مرسدس بنز از سدان لوکس را در بدنه‌ی کوچک به همراه دارد. کابین این خودرو بهترین در کلاس خود است و استاندارد‌های جدید در این زمینه تالیف کرده است. مرسدس بنز در سدان محبوب خود از پیشرانه‌‌های چهار سیلندر توربو به توان ۲۴۱ اسب بخار و نمونه‌ی ۶ سیلندر توربو با توان خروجی ۳۲۹ اسب بخار بهره برده است. البته خودروساز مطرح آلمان برای خریداران مدل ۲۰۱۶ سی کلاس سورپرایزی در نظر گرفته و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳۶۲ اسب بخاری را در دسترس خریداران قرار داده است. جعبه دنده‌ی هفت سرعته‌ی خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت را به چرخ‌های عقب یا در صورت سفارش به تمامی چرخ‌ها، بر عهده دارد. سی کلاس با وجود تجربه‌ی رانندگی آرام و لذت بخش شهره‌ی مرسدس بنز، در زمان نیاز می‌تواند باعث تولید آدرنالین در بدن سرنشینان شود.

۲- بی‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه

2015 bmw 428i gran coupe

اگر هوراه به خرید سدان کوپه اعم از مرسدس بنز CLS‌ و بی‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه علاقه داشتید اما توانایی پرداخت هزینه‌ی لازم را نداشتید، بی‌ام‌و گزینه‌ی جدیدی برای شما دارد. بی‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه با الهام گرفتن از سری ۳ و استفاده از المان‌های خاص اعم از درب‌های بدون فریم دور شیشه‌ها، محصولی بسیار زیبا تولید کرده است. این خودرو به پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۲۴۰ اسب بخاری یا نمونه‌ی ۳ لیتری ۳۰۰ اسب بخاری مجهز است و جعبه دنده ‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار وظیفه‌ی انتقال قدرت را بر عهده دارد. امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک نیز وجود دارد. سری ۴ گرن توریسمو اقسام مختلف محدودی دارد؛ نمونه‌ی اسپرت M، جعبه دنده‌ی دستی و پیشرانه‌ی دیزلی برای این خودرو در نظر گرفته نشده است. با وجود زیبایی خیره کننده‌ی و قابلیت حرکتی بالای سری گرن توریسمو، قیمت بالاتر آن نسبت به برادر خود باعث قرارگیری در رده‌ی دوم این لیست شده است.

۱- بی‌ام‌و سری ۳

2014 bmw 328d m sport sedan

همواره از سری ۳ به عنوان استاندارد سدان‌های لوکس اسپرت یاد می‌شود. نسل جدید این خودرو نیز در کنار ظاهر زیبا، عملکرد حرکتی بالایی را با خود به همراه دارد که تنها بی‌ام‌و توانایی طراحی و ارایه آن‌ را دارد. این خودرو به طیف وسیعی از پیشرانه‌ها و جعبه دنده‌های مختلف مجهز شده است. کابین سری ۳ نیز با حفظ راحتی سرنشینان، ظاهر جذاب و اسپرتی دارد که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. سری ۳ با بدنه‌ی زیبا، پیشرانه‌های قدرتمند، فرمان پذیری مثال زدنی، کابین راحت و امکان انتخا ب سیستم چهار چرخ محرک، نام بی‌ام‌و را در صدر این لیست حفظ می‌کند و خود را به عنوان بهترین خودروی کلاس سدان‌های لوکس سایز متوسط معرفی می‌کند.

نظر شما در رابطه با خودروهای این لیست چیست؟


ویدیو مرتبط :
10 خودروی برتر سدان اسپرت سایز متوسط 2015