عارف و لاریجانی تلفنی گفت‌وگو کردند/ فراکسیون رهروان را در کنار فراکسیون امید تشکیل می‌دهیم


مجموعه رهروان در مجلس نهم در مجلس جدید نیز خارج از مجموعه امید، فراکسیون تشکیل خواهد داد.

بهروز نعمتی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه آیا در مجلس دهم فراکسیون رهروان ذیل فراکسیون امید فعالیت خواهد کرد گفت: شکل آینده فراکسیونی مجلس اینگونه است که سه فراکسیون اصلاح طلبان و یا همان امید، معتدلان که همان مجموعه رهروان هستند و اصولگرایان تشکیل می‌شود.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران درباره اینکه برخی اصلاح طلب‌ها معتقد‌ند اگر از اعضای لیست امید در سایر فراکسیون‌ها عضو شوند میثاق نامه را نادیده گرفته اند گفت: ما هیچ کدام میثاق نامه و یا پیمان نامه‌ای امضا نکرده‌ایم زیرا لیست امید یک لیست ائتلافی و تلفیقی بین اصلاح طلبان، اعتدالیون و اعتدال و توسعه بود و بنده نعمتی هم حی و حاضر می گویم که میثاق نامه ای را امضاء نکرده‌ام زیرا از ما نیز نخواستند که چنین پیمان نامه ای را امضاء کنیم.

فراکسیون رهروان، فراکسیون حامیان علی لاریجانی در مجلس نهم است. بهروز نعمتی و کاظم جلالی از مهم‌ترین اعضای این فراکسیون در انتخابات مجلس دهم  که  در اسفند 94  برگزار شد در فهرست امید که مورد حمایت دولت و جریان اصلاحات بود حضور داشتند و از این طریق با رای مردم به مجلس دهم راه پیدا کردند.

نعمتی: عارف و لاریجانی تلنفی گفت‌وگو کردند/ فراکسیون رهروان را در کنار فراکسیون امید تشکیل می‌دهیم

نعمتی ادامه داد: مشی بنده و آقای جلالی مشخص است و فکر می کنم این مجموعه ای که از مجلس نهم به عنوان معتدلین و رهروان شروع شده است در مجلس دهم نیز یک فراکسیون قوی خارج از مجموعه امید را تشکیل می دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معدن درباره اینکه شواهد حکایت از تقابل اعضای فراکسیون امید و رهروان در مجلس دهم با هم دارد گفت:شاید فکر کنیم برای عضویت یا بحث ریاست این دو فراکسیون باهم تقابل داشته باشند ولی این دو فراکسیون می توانند تعاملات خوبی با هم داشته باشند.

نماینده اسد آباد همدان در مجلس نهم در مورد گزینه های ریاست مجلس دهم نیز گفت: ما معتقدیم ریاست مجلس باید در صحن مجلس مشخص شود و مسایلی که دوستان در حال حاضر مطرح می کنند و یکسری خط دهی ها را انجام می دهند باعث وهن مجلس و نمایندگان می شود.

وی در مورد توافق احتمالی لاریجانی و عارف نیز گفت: این دو چندین بار تلفنی با هم صحبت کرده اند اما جلسه‌ای نداشتند.


ویدیو مرتبط :
دفاعیات نادر فریدونی در نشست فراکسیون فرهنگیان