سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصویب منشور حقوق و تکالیف شهروندی، تصویب قانون مداری است


به گزارش خبرگزاری فارس،نادر شکری اظهار داشت: در بند 5 راهبرد چهارم برنامه پنج ساله اول شهرداری تهران که در سال 88 توسط شورای اسلامی شهر تهران تصویب و به شهرداران ابلاغ شد، با هدف تنظیم روابط شهروندان، تعیین حقوق و تکالیف آنان در مقابل یکدیگر و همچنین در برابر جامعه و روش انجام آن، مقرر شد شهرداری تهران نسبت به تهیه و ارایه لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران اقدام نماید که بر این اساس شهرداری تهران اقدام به تهیه لایحه منشور حقوق و تکالیف شهروندی و ارسال آن در اسفند سال 89 به شورای اسلامی شهر تهران نمود.

شکری افزود: این لایحه در شورای اسلامی شهر تهران مسکوت مانده بود؛ تا این که در شورای چهارم موضوع مجددا در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی‌های کارشناسی و تخصصی گسترده، در صحن شورا مطرح و پس از اصلاحاتی در متن لایحه ارایه شده به تصویب رسید.

وی خاطر نشان کرد: از جمله محور های این لایحه، قانون مداری و التزام به نظم و قوانین و مقررات و آئین شهروندی، جامعه پذیری و نهادینه کردن فرهنگ شهروندی بر پایه آموزه‌های دینی ، مسئولیت پذیری و مشارکت معنا دار مردم در فعالیت‌های شهری، تاکید بر وحدت، انسجام، اعتماد و وفاق اجتماعی و احترام متقابل در روابط و مناسبات اجتماعی، به رسمیت شناختن حریم‌ها و حرمت شهروندان، رعایت وجدان کاری و انظباط اجتماعی، پایبندی به تعهدات اخلاقی و اجتماعی و رعایت حقوق فردی و اجتماعی در زندگی شهر نشینی است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/9QMJZ


ویدیو مرتبط :
تصویب نسخه جهش صادراتی پس از تصویب قطعنامه