فقط با 7 گام باهوش ترین پدر دنیا باشید!


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.09.02 - 20:02

فقط با 7 گام باهوش ترین پدر دنیا باشید!

جام نیوز/ پدران باهوش و زرنگ، بهترین و مناسب ترین و در عین حال کاربردی ترین روش ها را به منظور تربیت صحیح فرزندان خود به کار می برند. اگر شما هم می خواهید در زمره ی این پدران قرار بگیرید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنم. هر چند نقش بی بدیل مادر در تربیت صحیح کودک قابل انکار نیست، ولی پدر نیز در بسیاری از موارد همچون برخورداری از قدرت مدیریتی، مدیریت مالی و سایر موارد مشابه، باید به عنوان الگوی آموزشی در کنار کودک حضور داشته باشد.
امروزه آنچه از میزان مراجعات والدین به مراکز آموزشی، مشاوره ای و انجمن های اولیا و مربیان برداشت می شود، مراجعه ی کم رنگ پدران و بی توجهی آن ها به امر آموزش و تربیت صحیح کودک است. اگر چه این امر می تواند ناشی از حجم مشکلات و مسائل کاری مرتبط با آن ها باشد، ولی به هرصورت موجب بروز یک خلأ در سیستم آموزشی کودک می شود. اگر پدرها مطالعه ی مؤلفه های یک پدر زرنگ و باهوش در امر تربیت کودک بپردازند، این امر بی شک در موفقیت های آتی آن ها و در ارتقای سطح تربیتی کودک بسیار مؤثر خواهد بود:
۱- یک پدر باهوش: همواره سعی می کند به جای توسل به زور و استبداد برای تربیت کودک خود، از مهارت های ارتباط کلامی استفاده کند؛ یه همین دلیل او به جای آن که همواره خودش حرف بزند و مدام به فرزندش امر و نهی کند، سعی می کند یک شنونده ی خوب و فعال باشد و از نظرات متقابل نیز بهره ی لازم را ببرد.
2- یک پدر باهوش: باید در محیط منزل در رابطه با همسر و فرزندان خود، بسیار مهربان، بشاش و پر انرژی باشد و مشکلات محیط کار و خارج از منزل راد داخل خانه نیاورد. این کار موجب می شود همسر و فرزندان او با اعتماد بیشتری، مسائل و موضوعات خود را با وی مطرح کنند و بدین ترتیب، احتمال هر گونه پنهان کاری به خاطر ترس از برخورد نامناسب آن ها از بین می رود. بسیاری از پدران در بیرون از منزل با دوستان، همکاران و همسایگان خود، بسیار بذله گو، خوش مشرب، بشاش و پرانرژی هستند، ولی در تعامل با همسر و فرزندان خودبی حوصله، کسل و کم انرژی ظاهر می شوند؛ به گونه ای که اعضای خانواده از مصاحبت با آن ها احساس ناخوشایندی پیدا می کنند.
3- یک پدر باهوش: همواره از راحت ترین و مناسب ترین راه برای تربیت فرزندان خود استفاده می کند وآن چیزی نیست جز اعتماد و احترام به همسر خود، زیرا این رفتار، یک کلاس عملی و یک فیلم کاربردی است برای اموزش نحوه ی برخورد به فرزندان، همواره باید به این موضوع توجه کرد که فرزندان، به کارها و رفتارها، به مراتب بیش از حرف و نصیحت توجه می کنند.
4- یک پدر باهوش: همواره قبل از اقدام برای تربیت فرزند خود، تلاش می کند نسبت به رفع نواقص و معایب رفتاری و کرداری خود اقدام کند، زیرا تا زمانی که پدر از لحاظ رفتاری و منش اجتماعی به وضعیت قابل قبولی نرسیده باشد، نمی تواند فرزند خود را به کاری ترغیب و یا از کاری نهی کند و البته فرزند نیز از نصیحت های او به دلیل مغایرت با رفتارش تبعیت نخواهد کرد؛ برای مثال پدری که فحاشی می کند، چگونه می تواند به فرزند خود ادب و احترام را آموزش دهد و یا پدری که خودش دروغ می گوید، چگونه می تواند فرزند خود را به راستگویی دعوت نماید؟
5- یک پدر باهوش: هیچ گاه میان فرزندان خود تبعیض قائل نمی شود. او همواره با دختر خود نیز رفتار ویژه ای متناسب با شأن او دارد. تجربه نشان داده است ، دخترانی که از سوی پدر، مورد مهر و محبت قرار می گیرند و با پدر خود به عنوان یک غیر هم جنس، ارتباط خوبی برقرار می کنند، به ندرت در محیط خارج از منزل ، سعی در برقراری ارتباط با جنس مخالف دارند.
6- یک پدر باهوش: فقط به دنبال جمع کردن مال و اموال حتی به قصد ایجاد آرامش برای خانواده اش نیست! او همواره برای حفظ بهترین و والاترین سرمایه های زندگی خودکه همان فرزندانش هستند، می کوشد، زیرا می داند که از طریق تربیت صحیح و اصولی آن ها، می تواند سرمایه ی زندگی خود را چندین برابرکند. به راستی این که می گویند:«فرزندان سرمایه های زندگی والدین هستند!» تنها یک شعار نیست. تربیت یک فرزند مؤمن ، معتقد ، خلاق و با فهم و شعور، به مراتب با ارزش تر از میلیاردها تومان سرمایه است که نمونه های عینی آن را بارها در میان اطرافیان خود دیده ایم .
7- یک پدر باهوش: در هنگام بروز مشکلات در طول زندگی، قبل از همه، خود را مسؤول و مقصر می داند. او به جای فرافکنی و محکوم کردن مدرسه، رسانه، جامعه و سایر موارد مشابه ، ناسازگاری و انحرافات و آسیب های رفتاری فرزندان خود را محصول عملکرد نادرست خود و یا همسرش می داند. او همچنین با ریشه یابی علت انحرافات در درون منزل و یافتن خلأهای موجود، به دنبال آن است تا با مراجعه به مراکز مشاوره و همچنین مطالعه ی مطالب و کتب مرتبط ، در پی حل مشکل تربیتی فرزند خود برآید. چنانچه علاوه بر مسائل درون خانواده ، در محیط بیرون از خانواده نیز مشکلاتی موجود باشد، پدر باهوش باید با شناسایی مشکلات پیش رو و تلاش برای ریشه کن کردن آن و جایگزین نمودن آن با شیوه های مناسب، سعی در بهبود رفتار فرزند خود داشته باشد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
‫5 ویژگی آدم های باهوش که شاید شما یکی از اینها باشید!‬‎