ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تیم دوئلین به مدال نقره رسید/ بانوان سانداکار ایران فینالیست شدند


به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون ووشو، عصر امروز (سه‌شنبه) و در ادامه رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان در اندونزی، صدیقه دریایی، شهربانو منصوریان و مریم هاشمی جواز حضور در دیدار فینال رقابت‌های بخش ساندای بانوان را کسب کردند.

در مرحله نیمه نهایی وزن 60 کیلوگرم، صدیقه دریایی برابر تان گوین از ویتنام قرار گرفت و در 2 راند متوالی پیروز شد تا راهی فینال شود. وی در دیدار نهایی عصر چهارشنبه به مصاف مریا مانالو از کشور میزبان می رود. دریایی پیش از این و پس از استراحت در دور نخست، سانداکاری از پرو را شکست داده بود.

در مرحله نیمه نهایی وزن 65 کیلوگرم، شهربانو منصوریان در 2 راند متوالی بر دلپین استامبولی از فرانسه غلبه کرد و به فینال رسید تا برای کسب مدال طلا با هرگی باکیدان از فیلیپین مبارزه کند. منصوریان پس استراحت در دور نخست بر نماینده ویتنام چیره شده بود.

در مرحله نیمه نهایی وزن 70 کیلوگرم، مریم هاشمی با نمایشی خیره کننده مقابل کریستینا استانکو از رومانی پیروز شد تا او نیز فینالیست شود و برای کسب مدال طلا به مصاف حریفی از جمهوری چک برود. وی پس از استراحت در دور نخست برابر حریفی از قزاقستان  پیروز شده بود.

در وزن 85 کیلوگرم بخش ساندای مردان، امیر فضلی پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ارسلان بکتمیروف نماینده روسیه رفت و پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. فضلی صبح فردا در نیمه نهایی با حریفی از انگلیس مصاف می‌دهد.

در وزن 90 کیلوگرم، حمیدرضا قلی‌پور پس از استراحت در دور نخست به راحتی و با استفاده از فنون مختلف بر پتراندوس از جمهوری چک چیره شد و به نیمه نهایی رسید تا صبح فردا با لارسون از سوئد مباره کند.

در وزن 75 کیلوگرم سجاد عباسی که پیش از این حریفی از برمودا را شکست داده بود در مرحله یک چهارم نهایی برابر حریف از چین شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

در رقابت‌های عصر امروز همچنین تیم دوئلین مردان ایران به مدال نقره دست یافت. این تیم متشکل از محسن احمدی، ابراهیم فتحی و نوید مکوندی با کسب امتیاز 9/54 به مقام دومی رسید. چین با امتیاز 9/73 طلا گرفت و اوکراین با 9/53 مقام سوم و مدال برنز را از آن خود کرد. تیم دوئلین مردان ایران در ادوار گذشته مسابقات قهرمانی جهان نیز به 2 مدال طلا و یک نقره دست یافته بود.

در دیگر رقابت‌های تالوی عصر امروز، زهرا کیانی در جین شو با امتیاز 9/53، هانیه رجبی در گوئن شو با امتیاز 8/92 و رضا خلف زاده در چانگ چوان با امتیاز 9/53 به کار خود پایان دادند.

تیم ملی ووشوی ایران تاکنون توسط فرشاد عربی، زهرا کیانی و تیم دوئلین مردان به 3 مدال نقره دست یافته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مسابقات آسیایی (شمشیر زنی) - مدال نقره به ایران رسید