سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شرکت‌ها و دولت‌های اروپایی برای بهره‌بردن از بازار ایران صف کشیده‌اند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «ایندیپندنت» چاپ لندن طی گزارشی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان به فرانسه نوشت: پس از توافق ایران و جامعه بین‌المللی در خصوص لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در ازای محدودیت توان هسته‌ای ایران با کنترل‌های سختگیرانه، شرکت‌ها و دولت‌های اروپایی برای بهره بردن از بازار ایران پشت سر یکدیگر صف کشیدند.

ایتالیا، آلمان و سایر کشورها تاکنون هیئت‌‌های تجاری و وزرای خود را به تهران فرستاده‌اند تا زمینه را برای آنچه آنها امیدوارند چراغ سبزی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در این کشور طی اوایل سال آینده باشد، هموار کنند.

مدیران فرانسوی در جریان سفر هیئت تجاری فرانسه به ایران در ماه سپتامبر گذشته از این موضوع شکایت داشتند که موضع سخت پاریس ‌[در مذاکرات هسته‌ای ایران] موجب آن شده که بهره بردن از این کشور برای آنها بسیار دشوار باشد.

آقای روحانی رئیس‌جمهور کشورمان 26 آبان (17 نوامبر) برای نخستین بار به پاریس سفر خواهد کرد.

بنابه گزارش رادیو آر.تی.ال فرانسه، دیدار رئیس جمهور ایران از کاخ الیزه دو ساعت بیشتر طول نخواهد کشید. 

گفته می‌شود اصرار طرف فرانسوی بر سرو مشروبات الکلی به هنگام ناهار موجب شده تا تهران برنامه ناهار کاری را لغو کند. در مقابل پیشنهاد پاریس برای یک صبحانه کاری هم از سوی ایران «سبک» تلقی و با آن مخالفت شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، مسئله تروریسم و بحران سوریه محورهای اصلی گفت‌وگوی دو رئیس‌جمهور خواهد بود. همچنین روند اجرای توافق هسته‌ای که تیر ماه امسال بین ایران و 1+5 به دست آمد نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. 

حسن روحانی علاوه بر فرانسوا اولاند با امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد و همچنین روسای چند شرکت بزرگ فرانسوی نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/ق


ویدیو مرتبط :
تلاش شرکت های اروپایی برای ورود به بازار ایران