سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پویایی و پایایی عمده اهداف بسیج دانشجویی است


به گزارش ایرنا اسماعیل قزلسفلی، یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در شیراز بیان کرد: دانشگاه محل تبادل فکر، اندیشه و فرهنگ است و اگر چنین شاخص هایی در فعالیت های دانشگاهی نباشد، شاهد رکود و سکون در دانشگاه ها خواهیم بود از این رو بسیج دانشجویی در پی فعالیت های خلاقانه مبتنی بر تبادل اندیشه است.
وی افزود: امروز فعالیت های تبلیغی یک ابزار است و در دراز مدت موثر نیست و آنچه باعث ماندگاری است تاکید بر فکر و اندیشه است.
قزلسفلی با اشاره به دوم آذرماه سالروزتشکیل بسیج دانشجویی وطلبه به فرمان امام (ره) اظهارداشت: بسیج دانشجویی از زمان تشکیل تاکنون در عرصه دفاع از انقلاب و نظام تلاش های زیادی کرده است.
وی اضافه کرد: امروز تفکر بسیجی و نیروهای هم طراز انقلاب اسلامی در دانشگاه ها، نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ دشمن در دانشگاه ها و جامعه دارند و باید توجه داشت که در نبرد فرهنگی امروز، کمیت مدافعان مطرح نیست بلکه کیفیت دفاع مد نظر است.
او با بیان اینکه بسیج یک تشکیلات سازمانی صرف نیست بلکه یک تفکر و اندیشه است که ریشه در آموزه های الهی و دینی دارد، گفت: بسیج دانشجویی فعالیت های خود را در شش رویکرد علمی، فرهنگی، سیاسی، تربیتی، جهادی و ورزشی، برنامه ریزی و دنبال می کند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس دربخش دیگری ازمطالب خود بیان داشت:امسال این نهاددرهفته گرامیداشت بسیج و سالروز تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه، بیش از 380 برنامه با محوریت شش رویکرد یاد شده در بیش از 184 دانشگاه و مرکز آموزش عالی این استان اجرا می کند.
وی افزود: برپایی سه میزگرد رسانه ای با موضوع های استکبارستیزی - اقصاد مقاومتی و جهاد علمی و رسالت جنبش دانشجویی،ویژه برنامه استانی بسیج دانشجویی،تجلیل ازدانشجویان بسیجی منتخب، اعزام بیش از480 نفر از دانشجویان به عملیات فرهنگی اربعین حسینی، برگزاری چهار جشنواره فرهنگی، ورزشی، علمی و نشریات دانشجویی، برپایی کارگاه های علمی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از جمله این برنامه هاست
وی،برگزاری بیش از11 یادواره شهدای دانشجویی، برپایی 15نمایشگاه فرهنگی دردانشگاه ها، برگزاری بیش از 70 کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه های فارس، تجهیز 20 کتابخانه دانشگاهی هر کدام به بیش از 100 عنوان کتاب، کنگره شعراربعین حسینی،برپایی شب شعرو شب های خاطره دردانشگاه هاو برگزاری بیش از60 نشست سیاسی و بصیرتی با موضوع نفوذ دشمن از دیگر برنامه هایی است که برای این دو مناسبت تدارک دیده شده است.
قزلسفلی در قسمت دیگری از مطالب خود اظهار کرد: در تابستان امسال 55 گروه جهادی دانشجویی در قالب بیش از سه هزار نفر روز در مناطق محروم استان فارس، خدمات جهادی ارزشمندی انجام دادند.
او گفت: مطالبه گری دانشجویان بسیجی از مسئولان برای رفع مشکلات جامعه به ویژه مناطق محروم در اولویت کاری آنان است.
بسیج دانشجویی استان فارس 381 شهید به نظام اسلامی تقدیم کرده است.
دوم آذرماه سال 67 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیلات بسیج دانشجویی و طلبه در کشور تشکیل شد.
هفته گرامیداشت بسیج نیز از روز پنجم آذرماه سالروز فرمان امام راحل برای تشکیل بسیج مستضعفان آغاز می شود و تا یازدهم این ماه ادامه دارد.
3002 /6118

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وحید زارع (بسیج دانشجویی)