کارگردان «رقص کاغذ پاره‌ها» به متن اصلی برگشت


در پی اعتراض محمد یعقوبی نسبت به اجرای نمایشنامه‌اش با نام «رقص کاغذ پاره‌ها» توسط یک گروه، کارگردان این نمایش امروز اعلام کرد که اجرایش را اصلاح کرده و به متن محمد یعقوبی پایبند شده است.

سیاوش اسد در تماسی با خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: پیش از اینکه استاد یعقوبی متوجه شود، یکسری اتود درباره متن ایشان زدم اما از آنجا که نمی‌خواستم آقای یعقوبی ناراحت شوند،‌ شیوه اجرایی خود را عوض کردم و حالا متن ایشان را عین نسخه چاپ شده اجرا می‌کنم.

وی که این نمایش را در تالار فنی‌زاده اجرا می‌کند، ادامه داد: فکر نمی‌کردم سالن اجرای تئاتر برای یک کارگردان ناامن باشد و کسی به عنوان تماشاگر از داخل سالن پیغام‌هایی را به بیرون ببرد یا عکس و فیلم تهیه کند. با این حال هم‌اکنون دیدگاه خودم را به عنوان کارگردان از بین برده‌ام و متن را عین نسخه منتشر شده، اجرا می‌کنم.

اسد اضافه کرد: دوست ندارم کسی از دستم عصبانی بشود به ویژه آقای یعقوبی که همیشه به جوان‌ها خیلی میدان می‌دهد و با آنها همراه است و دوست دارم خطاب به ایشان بگویم به جای اینکه مقابل من و گروهم قرار بگیرید‌، کنار ما بایستید. به جای اینکه مجوز اجرای ما را باطل کنید در کنار ما باشید و مردم را دعوت کنید تا نمایش ما را ببینند.

این کارگردان جوان افزود: مردم را به دیدن نمایشم دعوت می‌کنم با این دیدگاه که هیچ جدایی بین زوج‌ها رخ ندهد،‌ درک درستی از عشق داشته باشیم‌، تعهد را سرمشق خود قرار دهیم‌، هرگز یکدیگر را قضاوت نکنیم و فقط ببخشیم تا بخشوده شویم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا بدون اینکه در بروشور اعلام کند‌ به متن نکاتی را افزوده است، توضیح داد: تغییر آنچنانی ندادم چون می‌دانستم آقای یعقوبی چقدر حساس است کاراکتر نویسنده را که در متن ایشان به صورت صدا حضور دارد‌، به متن اضافه کردم اما با توجه به دلگیری آقای یعقوبی این کاراکتر را حذف کردم.

اسد اضافه کرد: دنبال حاشیه نیستم. می‌خواهم در فضای تئاتر بمانم و کار کنم. نمی‌خواهم این نمایش اولین و آخرین کارم باشد. اما به هر حال هر کارگردانی خوانش و دیدگاه خودش را درباره متن دارد و کارگردان است که به یک متن زندگی می‌بخشد.

کارگردان « رقص کاغذ پاره‌ها» در پایان صحبتش از همراهی و حمایت چهره‌هایی مانند بهزاد فراهانی، رضا رویگری، بهزاد خداویسی و ... از اجرای این نمایش قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا‌، محمد یعقوبی که این روزها در کانادا زندگی می‌کند، بعد از اینکه متوجه شد نمایشنامه‌اش با یکسری تغییرات و اضافه‌های روی صحنه رفته است، در گفت‌وگویی با ایسنا اعتراض خود را اعلام کرد و گفت که مجوز متن را در صورتی صادر کرده که چیزی به متن آن اضافه نشود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فرق کاغذ از ضایعات با کاغذ تولید شده از خمیر چوب |کاغذ|کارتن|مقوا|بسته بندی