فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تغییر رویکرد به مدرسه لازمه ارتقای نظام یاددهی و یادگیری است


علی زرافشان روز پنجشنبه در همایش استانی مدیران مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در مشهد گفت: این تغییر نگاه به مدرسه اساس و بنیادش ایجاد مدرسه کیفی است به گونه ای که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه کیفی در افق چشم انداز به عنوان مدرسه صالح یادشده است.
وی با اشاره به اینکه مدرسه جلوه ای از حیات طیبه است ،اظهار کرد: با این تغییر نگاه به مدرسه به این نکته اساسی پی برده می شود که مدرسه یک موجود رشد یابنده و زنده برای رشد و تعالی با همه ابعاد است .
وی افزود: هدف مدرسه کیفی ایجاد و ارتقای حیات است و قطعا باید مدرسه بستر سازی لازم و ایجاد فرصت برای تحقق مراتب حیات طیبه را فراهم آورد.
زرافشان بیان کرد:مدرسه شرایط را به نحوی برای دانش آموز باید بیان کند که در فرایند یاددهی و یادگیری نه تنها تعلیم و تربیت لازم محقق شود بلکه زندگی دانش آموزان رشد یافته و به حیات طیبه نزدیک شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: چنین تغییری در مدرسه و روند تعلیم و تربیت موجب می شود نظام تعلیم و تربیت در خدمت موضوعات یادگیری باشد که در این مسیر خودیادگیرنده یعنی دانش آموز نقش اساسی را خواهد داشت.
وی در ادامه تاکید کرد: باید نظام تعلیم و تربیت کشور از موضوعات درسی و معلم به عنوان محور یاددهی به سمت یادگیرنده و دانش آموز حرکت کند و این مهم محقق نخواهد شد مگر توجه به نیازهای یادگیرنده که همان دانش آموز است.
این مقام مسئول اظهار کرد: تربیت تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید است و ملاک تربیت در همه بخش ها نیز فطرت انسانی است.
وی با بیان اینکه در ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری، رهبری و مدیریت موثر مدیران مدارس از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: عوامل و بخش های متعدد مدرسه باید در این مسیر هم جهت شوند و این نکته نیز با آگاهی مدیران از ویژگی ها و راههای تحقق مدرسه کیفی عملی می شود.
زرافشان خراسان رضوی را یکی از استان های موفق در اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه یادکرد و گفت: گزارشات ارائه شده در این زمینه نشان می دهد که این استان در این رابطه حرکت خوبی را آغاز کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت:طرح تحول مدیریت مدرسه نقطه آمال ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش است .
سید جواد حسینی افزود: طرح تعالی مدیریت مدرسه از درون مدرسه رقم می خورد و مهمترین بخش از نظام تعلیم و تربیت است.
وی تاکید کرد: در نهایت اجرای برنامه تعالی مدیریت موجب می شود نظام مدرسه به یک نظام شیشه ای و شفاف برای همگان تبدیل شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اجرای برنامه تعالی مدیریت امسال در 448 مدرسه استان محقق می شود، افزود:به این ترتیب 176 مدرسه ابتدایی، 161 مدرسه متوسطه اول، 83 مدرسه متوسطه دوم و 28 هنرستان فنی و حرفه ای در استان امسال مجری این برنامه است.
رمضانعلی نیری افزود:سال گذشته تعداد 414 مدرسه مجری این برنامه در خراسان رضوی بودند که بنابه دلایلی ارزیابی و رتبه بندی کشوری در این زمینه انجام نشد.
وی اظهار کرد: با هدف سنجش وضعیت و ارزیابی روند اجرای این برنامه در استان بررسی استانی در این زمینه انجام شد که به صورت مجزا در 10 شاخص برنامه تعالی مدیریت درصد اجرا در مدراس استخراج شده است.
این مسئول گفت: در شاخص مدیریت امور اجرایی و اداری 90.23 درصد، فعالیت های مکمل 84.31، تربیت بدنی و ایمنی 80.12، مشارکت اولیاء و نهادهای اجتماعی 76.14، تدوین برنامه عمل 74.93 ،استقرار نظام یاددهی و یادگیری 67.98 و در برقراری نظام رشد آفرین انگیزشی 57.54 درصد تحقق در استان ثبت شده است.
وی بیان کرد : همچنین در شاخص خلاقیت و نوآوری 54.74 درصد، توسعه مشارکت دانش آموزان در مدرسه 50.51 درصد و توسعه توانمندی ها و مشارکت نیروی انسانی 47 درصد تحقق در استان ثبت شده است.
استان خراسان رضوی دارای یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است که حدود 9 درصد دانش آموزان کشور را تشکیل می دهد.
مراسم همایش استانی مدیران مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه با یک ساعت و نیم تاخیر به دلیل تاخیر در حضور مدیران مدارس دعوت شده به این همایش آغاز شد.ک/3
7496/1211

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
راهبردهای یاددهی - یادگیری