آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



عصرانه/ پای لیمو و بستنی با گردو


عصرانه/ پای لیمو و بستنی با گردوآخرین خبر/ برای۸ نفر چی لازم دارم:
تخم مرغ ۲ عدد
تخم مرغ (زرده) ۲ عدد
شکر ۲۲۵ گرم
آبلیمو ۶ قاشق غذا خوری
پوست لیمو (رنده شده) ۲ قاشق چای خوری
نمک ۱/۶ قاشق چای خوری
گردو (خرد شده) 1.5 فنجان
شکر ۵۵ گرم
کره (آب شده) ۵۵ گرم
بستنی وانیلی (نرم شده) ۳ فنجان
تخم مرغ (سفیده) ۴ عدد
کرم تارتار ۱/۶ قاشق چای خوری
شکر ۶ قاشق غذا خوری
کره ۶ قاشق غذا خوری

چطوری درست کنم:
۱- تخم مرغ و زرده تخم مرغ را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید.
۲- 6 قاشق غذاخوری کره را داخل یک کاسه روی قابلمه در حال جوش قرار دهید تا آب شود و با 225 گرم شکر، آبلیمو، پوست لیمو و نمک مخلوط کنید.
۳- به تدریج مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید و کم و بیش به مدت 8 دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود و بعد به یک کاسه کوچک انتقال دهید و روی آن را با پلاستیک ببندید و به مدت 4 ساعت در جای خنک قرار دهید.
۴- فر را با دمای 210 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) گرم کنید. گردو، 55 گرم شکر و 55 گرم کره را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید.
۵- مخلوط گردو را داخل قالب پای بریزید و آن را فشار دهید و به مدت 12 دقیقه داخل فر قرار دهید. به وسیله پشت قاشق آن را به ته قالب فشار دهید و بعد بگذارید خنک شود و بعد به مدت 30 دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
۶- 1.5 فنجان از بستنی وانیلی را روی نان پای پخش کنید. رویه لیمویی را روی بستنی پخش کنید و به مدت 2 ساعت داخل فریزر قرار دهید و بعد دوباره 1.5 فنجان از بستنی را روی رویه لیمویی پخش کنید و به مدت دو ساعت داخل فریزر قرار دهید.
۷- به وسیله هم زن برقی سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه متوسط هم بزنید تا پف کند و با کرم تارتار مخلوط کنید. سپس در حال هم زدن شکر را اضافه کنید تا اینکه به شکل کف نوک تیز دربیاید.
۸- با قاشق مرنگ را روی پای پخش کنید نان را به مدت 3 دقیقه با دمای 260 درجه سانتیگراد (500 درجه فارنهایت) داخل فر قرار دهید تا اینکه روی آن برشته شود و سپس تقسیم کرده، سرو کنید.






منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
پای لیمو سیمز