سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کامرون: در صورت عدم موافقت با خواسته‌های انگلیس، همه‌پرسی جدایی برگزار می‌کنیم


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس هشدار داد، در صورتی که دیگر سران کشورهای اروپایی با خواسته‌های «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس درباره اصلاح روابط انگلیس و اتحادیه اروپا موافقت نکنند، لندن با برگزاری همه‌پرسی از بروکسل جدا می‌شود.

به نوشته رویترز، خواسته‌های انگلیس در اصلاح روابط این کشور با اتحادیه اروپا، سه‌شنبه این هفته طی نامه‌ای از سوی نخست وزیر انگلستان خطاب به «دونالد توسک» ریاست شورای اروپا منتشر می‌شود.

کامرون در همین روز سخنرانی کرده و این هشدار را خواهد داد که اگر توافقی میان انگلیس و اتحادیه اروپا حاصل نشود، از برگزاری همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا پیش از پایان سال 2017 میلادی، حمایت می‌کند.

بر اساس متن این سخنرانی که در برخی رسانه‌های بریتانیا منتشر شده است، کامرون هشدار می‌دهد که هیچ گزینه‌ای را کنار نگذاشته است. کامرون خواهد گفت «اگر نتوانیم به توافقی دست یابیم و اگر به نگرانی‌های بریتانیا توجهی نشود – که من معتقدم این اتفاق نمی‌افتد – باید دوباره فکر کنیم که آیا اتحادیه اروپا برای ما فایده دارد یا نه.»

نخست وزیر انگلیس از چندی پیش در تلاش است بر سر جایگاه این کشور در میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا مذاکره کند و پیشنهاداتی را برای اصلاح روابط انگلیس و  اتحادیه اروپا عرضه نماید.

کامرون و محافظه‌کارانی که خواستار اصلاح روابط با اروپا هستند، اخیرا طرحی 4 بندی را ارائه کردند که برای تغییر قواعد به اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌شود. چهار موضوع حیاتی که کامرون و وزرایش به اتحادیه اروپا پیشنهاد کردند شامل این موارد می‌باشند: معافیت انگلیس از اصول اساسی اتحادیه اروپا است؛ بازیابی ارزش و جایگاه واحد پول «پوند» برای حفظ آن؛.تعیین خطوط قرمز برای بازیابی قدرت انگلیس در مقابل دستورات اتحادیه اروپا؛.تعریف ساختار تازه برای 28 کشور عضو اتحادیه شامل محافظت از لندن.

کامرون که رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس است پیشش از این نیز وعده داده بود تا پیش از پایان سال 2017 همه‌پرسی جدایی انگلیستان از اتحادیه اروپا را برگزار کند. حزب ملی اسکاتلند و اعضای ارشد حزب اپوزیسیون انگلستان، حزب کارگر، خواهان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند و با برگزاری همه‌پرسی مخالفند.

انتهای پیام/م

 


ویدیو مرتبط :
‫عبارتهای پرکاربرد و لازم در موافقت و عدم موافقت در انگلیسی‬‎