گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



جایزه بین المللی فردوسی به فردوسی پژوهان خارجی اعطاء می شود


فردوسی 30 سال از عمر خود را صرف سرودن شاهنامه کرد، شایسته است که همه ما به روان پاک فردوسی درود فرستیم و در برابر عظمت این مرد بزرگ سر تعظیم فرود آوریم.

"رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری"

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مسعود سلطانی فر با بیان این مطلب در مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل آرامگاه حکیم توس برگزار شد گفت: فردوسی حکیم شاهنامه را به نام خداوند جان و خرد آغاز و به شکلی خردمندان نیز به پایان رساند و با این کار خود غرور ملی و هویت و حیثیت ایرانی را حفظ کرد.

وی گفت: خردورزی، امانت داری، استفاده از واژگان فارسی، کلام پاک، سخنان همه فهم و فراگیر مهمترین ویژگی فردوسی و کلام او در شاهنامه است که نشان از عظمت ابرمرد توس است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم اظهار داشت: فردوسی توانست با همت بلند در ایجاد وحدت ملی و با بهره گیری از واژگان ناب فارسی و پاسداشت کلمات آن اقدام بسیار مهمی صورت داده و امروز همه ما گرد هم آمده ایم تا بخش کوچکی از همت ابرمرد توس است که توانست زبان فارسی را پاس بدارد را قدردانی کنیم.

معاون رئیس جمهور به زیبایی های سرایش شاهنامه اشاره کرد و گفت: فردوسی حکیم موضوعات شاهنامه را به زیبایی به تصویر کشیده است. اوهمانند یک پزشک حاذق رستم را از پهلوی مادر بیرون می آورد، مانند یک قهرمان او را پرورش می دهد و در جایی از شاهنامه با مرگ سیاوش مظلوم، اشک خواننده خود را درمی آورد.

سلطانی فر با بیان اینکه فردوسی حکیم تلاش های بسیاری برای زنده نگه داشن زبان فارسی و احیاء این زبان داشته است افزود: فردوسی یکی از غنی ترین شخصیت های ادبی در شرق و غرب است.

وی در ادامه صحبت های خود از همه شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این مراسم با شکوه تشکر و قدردانی کرد و گفت: از همه شرکت کنندگان خصوصا آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مدیران استانی در این مراسم تشکر و قدر دانی می کنم و امیدوارم در سال های بعد هم چنان شاهد برگزاری مراسم با شکوه در شان حکیم توس باشم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه به رویداد مهم فرهنگی مشهد 2017 اشاره کرد و افزود: رویداد مهم و فرهنگی مشهد 2017 فرصت بسیار مغتنمی برای برگزاری مراسم با شکوه و در شان فردوسی است و از این فرصت برای برگزاری این مراسم استفاده می کنیم.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به علاقه مندی ادبا، پژوهشگران و شاعران و فرهیختگان سایر کشورها به فردوسی و شاهنامه گفت: همانطور که استاندار خراسان رضوی نیز در سخنرانی خود اعلام کردند امیدوارم سال آینده شاهد برگزاری مراسم اعطاء جایزه بین المللی فردوسی به شاعران، ادبا، فردوسی پژوهان و شاهنامه پژوهانی باشیم که در خارج از کشور و فراتر از مرزهای ما برای فردوسی حکیم فعالیت های مثمر ثمر و شاخصی دارند.

وی افزود: این مراسم را سال آینده به طور ویژه با همکاری مدیران استانی برگزار و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این مراسم به صورت دو سالانه در مشهد و در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار خواهد شد.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
تیزر تبلیغاتی بازار فردوسی مشهد - گروه مهندسی فردوسی