ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



درخشش نماینده‌های ایران در دور نخست/ قهرمان اروپا مقابل فیروزجا تسلیم شد


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دومین دوره رقابت‌های شطرنج آزاد مسترز قطر(2015) از روز گذشته 29 آذر آغاز شد و تا 8 دی ماه ادامه دارد. هفت شطرنجباز ایرانی ( سید محمد امین طباطبایی- شاهین لرپری زنگنه-آرین غلامی- علیرضا فیروزجا- سارا سادات خادم الشریعه-آتوسا پورکاشیان و درسا درخشانی) در این رقابت‌ها حضور دارند.

دور نخست مسابقات مسترز قطر ساعت 15 روز گذشته (به وقت محلی) آغاز شد که نمایندگان شطرنج کشورمان در مصاف با رقبای سرشناس و مطرح جهانی خود به یک پیروزی، چهار تساوی و دو شکست رسیدند.

علیرضا فیروزجای 12 ساله که به تازگی قهرمان مرحله نیمه‌نهایی شطرنج کشور شد در دور نخست پرفروغ ترین شطرنجباز ایرانی بود که موفق شد در مصاف با استاد بزرگ پاول تریبوگوف قهرمان سابق شطرنج اروپا به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کند.

استاد بین المللی سید محمد امین طباطبایی دیگر نماینده کشورمان هم موفق شد مقابل یاکوونکو قهرمان شطرنج اروپا با ریتینگ 2737 به تساوی قابل توجه دست پیدا کند. استاد بین المللی شاهین لرپری زنگنه نیز مویسنکو قهرمان شطرنج اروپا با ریتینگ 2689 را متوقف کرد.

در ادامه این رقابت‌ها استاد فیده آرین غلامی نتیجه را مقابل استاد بزرگ هندوستانی با ریتینگ 2639 واگذار کرد. اما در بخش بانوان استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه که نماینده کشورمان در رقابتهای شطرنج گرندپری بانوان جهان نیز هست مقابل حمدوشی استاد بزرگ فرانسوری با ریتینگ 2597 به تساوی رسید. استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان نیز موفق شد شوجون قهرمان سابق شطرنج آسیا را متوقف کند. استاد بین المللی بانوان درسا درخشانی نیز مقابل استاد بزرگ هاریکا با ریتینگ 2513 شکست خورد.

از جمله نتایج جالب توجه دور نخست مسترز قطر 2015 می توان به توقف مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان با ریتینگ 2834 مقابل استاد بین المللی نینو باتسیاشویلی از کشور گرجستان اشاره کرد. کارلسن در لیست اولیه رقابتها بخت نخست قهرمانی مسترز قطر است.

مسابقات دور دوم مسترز قطر از ساعت 15 امروز 30 آذرماه یگیری می شود. این مسابقات، یکی از معتبرترین رقابتهای شطرنج آزاد جهان است که مبلغی بالغ بر 150 هزاردلار جوایز در آن توزیع می شود. نخستین مرحله از این رقابتها نیز سال گذشته با پیروزی یویانگی شطرنجباز چینی به پایان رسید.

انتهای پیام/م
 

http://fna.ir/38BTZP


ویدیو مرتبط :
تسلیم کردن قهرمان ufc!!!