سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حیدری: نگاه فرهنگی برخی رؤسای دانشگاه‌ها با شاخص‌های مدنظر رهبری انطباق ندارد


محمد ودود حیدری مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع رؤسای دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه فضای دانشگاه‌ها باید به دست جوانان انقلابی، مومن و دارای عزت نفس باشد، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان‌شان در جمع دانشگاهیان تأکید بر رویش یک نسل جدید انقلابی می‌کنند.

وی افزود: البته اگر مقام معظم رهبری بر نیروی جوان مؤمن انقلابی تأکید می‌کنند منظور یک جناح یا طیف خاص نیست. بلکه کسانی است که دل در گرو انقلاب دارند. بر همین اساس رؤسای دانشگاه‌ها نیز موظف به تربیت جوانان انقلابی هستند و باید فضای فرهنگی دانشگاه‌ها نیز در دست چنین افرادی باشد.

حیدری با ابراز تأسف از اینکه نگاه فرهنگی برخی رؤسای دانشگاه‌ها با شاخص‌های مدنظر رهبری انطباق ندارد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید فضا برای جوانان انقلابی و متدین و درس‌خوان در دانشگاه‌ها باز باشد.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: رؤسای دانشگاه‌ها باید نگاه خود را با نکاتی که مقام معظم رهبری بیان کردند انطباق دهند که در این خصوص وظیفه اصلی بر دوش وزیر علوم و بهداشت است.

وی با تأکید بر اینکه بیانات رهبری باید تبدیل به مانیفست ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها شود، گفت: چرا که سخنان مقام معظم رهبری تنها توصیه اخلاقی نیست بلکه اصولی برای رسیدن به دانشگاهی در تراز بالای اسلامی است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دانشگاه، در نگاه رهبری، از دیروز تا فردا . . .