سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



ایده هایی جالب و دوست داشتنی برای «دستگیره های کمد»


ایده هایی جالب و دوست داشتنی برای «دستگیره های کمد»برترین ها/ در روزگاری که همه‌چیز شخصی‌سازی می‌شود و تمایل افراد به خاص بودن خیلی بیشتر از قبل شده و هرکس کارت ویزیت مخصوص به خودش را با لوگوی سفارشی‌اش رو می‌کند، شاید داشتن دستگیره کابینت یا کمد ویژه و منحصر به شخص دیگر تعجب‌آور نباشد.
اگر شما هم جزو طرفداران این ایده هستید و می‌خواهید سلیقه و سبک شخصی‌تان را حتی در ریزترین و جزئی‌ترین اجزای خانه به دیگران یادآور شوید، این مطلب راست کار خودتان است. پس با ما همراه شوید.
نصب دستگیره ها
دستگیره درها برای کابینت‌های ایستاده باید در پنج سانتی‌متری لبه طول سمت بازشونده و در ارتفاع ۹۰ سانتی‌متری نصب شود. دستگیره در کابینت‌های زمینی در سمت بازشونده در گوشه بالایی با پنج سانتی‌متر فاصله از هر دو ضلع قرار می‌گیرد. دستگیره کابینت‌های دیواری نیز به همین منوال در گوشه پایینی در قرار می‌گیرد. اگر به نقاشی علاقه‌مندید، می‌توانید از یک تک چوب و بست‌هایی که در جعبه ابزارتان پیدا می‌کنید به عنوان دستگیره استفاده کنید. ساخت چنین دستگیره‌ای حتما تحسین همگان را برمی‌انگیزد.
دستگیره های خلاقانه
استفاده از خود شاخه یا تکه‌هایی از تنه باریک درخت در آشپزخانه یا خانه‌ای که می‌خواهید فضایی ویلایی یا روستایی را برای‌تان تداعی کند نیز حسابی به‌کار می‌آید. کافی است تکه‌های مناسب و خوش‌فرمی از شاخه‌ها را جدا کنید و آن را در محل دستگیره‌ها، با استفاده از چوب یا بست‌های محکم، نصب کنید. از شاخه‌ها و حالت ۷ مانند‌شان برای جای آویز حوله یا لباس و حتی به عنوان میل‌پرده نیز می‌توانید بهره ببرید.
چند تکه از این شاخه‌ها را روی یک تکه چوب۲۰ در ۵۰ سانت یا یک قاب چوبی عمق‌دار میخ کرده و سپس آن را روی دیوار نصب کنید.دستگیره می‌تواند تک‌پایه باشد؛ یعنی با ایجاد یک سوراخ و رد کردن یک پیچ در جای خود محکم ‌شود یا دوپایه باشد و با دو عدد پیچ در جای خود قرار می‌گیرد. دستگیره‌های دوپایه را می‌توان به شکل افقی، عمودی و گاهی مایل در محل‌شان نصب کرد.
تعمیر دستگیره های قدیمی
یادتان باشد برای تعمیر یا رنگ‌آمیزی در کابینت‌ها و کمدها حتما تمام اجزای دستگیره و قفل را جدا کنید، محل مورد نظر را تعمیر یا رنگ کرده و بعد از خشک شدن کامل، دستگیره را نصب کنید. اگر به نجاری یا سفالگری علاقه دارید، می‌توانید از برش‌هایی از چوب یا تکه‌هایی از سفال و سرامیک دست‌ساز روی دستگیره‌ها استفاده کنید. درست کردن سطوحی سفالی یا چوبی برای کلید برق‌ها و پریزها و پیچ کردن آن به دیوار هم می‌تواند علایق شما را حسابی جلوی چشم بیاورد.
دستگیره های پرنده
استفاده از یک تم خاص مانند نصب انواع دستگیره‌هایی با شکل و شمایل پرنده یا جوجه می‌‌تواند حسابی دست‌تان را در طراحی باقی نقاط خانه باز بگذارد؛ مثلا در آشپزخانه هم می‌توانید آن طرح را روی پرده نقاشی کنید یا پرده‌هایی نزدیک با این مضمون نصب کنید. پیشنهاد ما طرحی از یک درخت یا شاخه است.
دستگیره های بازیافتی
استفاده از در بطری فلزی یا درهای چوب‌پنبه‌ای نیز می‌تواند برای دستگیره‌های کابینت‌های آشپزخانه مناسب باشد. دستگیره‌های کابینت‌های آشپزخانه ایده‌آل برای یک سرآشپز حرفه‌ای نیز می‌تواند با قاشق و چنگال باشد. برای اجرای این ایده می‌توانید از قاشق‌های قدیمی یا حتی میراث خانوادگی‌تان استفاده کنید. تعدادی از آنها را از محل دسته گرد کنید تا جایی برای قلاب کردن دست به دور آن ایجاد شود و سپس قسمت انتها و ابتدایی را به سطح مورد نظر پیچ کنید.
دستگیره های یادگاری
قاشق‌ چنگال‌ها و چاقوهای ارزشمندتر را هم قاب کنید و جلوی دید بگذارید. اگر کشیدن نقاشی برای‌تان سخت است، می‌توانید از سبک نقطه‌گذاری روی سطوح استفاده کنید. برای این کار کافی است قلم‌مو را در رنگ فرو ببرید و یک نقطه بزرگ روی کار بگذارید. برای قرار دادن رنگ بعدی روی رنگ قبلی باید اجازه دهید تا کار خشک شود. این سبک نیز طرفداران ویژه‌ای دارد. شما نقطه‌های روی دستگیره کابینت‌ها را می‌توانید با انواع ظروف یا پرده‌های‌تان هماهنگ کنید.
دستگیره های سرامیکی
دستگیره‌های سرامیکی از مرسوم‌ترین دستگیره‌ها برای کابینت‌ها هستند. شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مخصوص سرامیک که بعد از خشک شدن قابلیت شست‌وشو با آب را هم دارند، طرح مورد نظرتان را روی آنها نقاشی کنید. رنگ‌های مخصوص سرامیک در بازار ایران تک‌رنگ هستند و کافی است دو یا سه رنگ از آنها را تهیه کنید. بهتر است از دو سایز قلم‌موی مویی و قلم‌موی کوچک سرگرد استفاده کنید تا بتوانید خطوط ظریف و رنگ‌آمیزی روی آن را تمیز انجام دهید. برای شست‌وشوی قلم‌مو از رنگ، از تینر استفاده کنید.
دستگیره های نوستالژیک
اگر کلکسیونی از سنگ‌ها یا تیله‌های نوستالژیک دوران کودکی‌تان دارید که محلی برای عرضه آن ندارید، می‌توانید از آنها روی دستگیره‌های کابینت یا کشوهای میز پذیرایی و میز تلویزیون تان استفاده کنید. برای این کار یک چسب قوی و همه‌کاره تهیه کنید و سنگ‌های مورد نظرتان را روی دستگیره‌هایی با سطح صاف بچسبانید. برای هماهنگی بیشتر می‌توانید یک قاب از کلکسیون منحصر به‌فردتان تهیه کنید و آن را در یک دیوار خالی دقیقا در حوالی محلی که دستگیره را نصب کرده‌اید، آویزان کنید.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: برترین ها


ویدیو مرتبط :
ایده هایی برای نظم دادن به کمد ها