سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



افزایش ریسک بیماری قلبی و پوکی استخوان در بیماران کلیوی


سلامت نیوز:به گفته محققان، بیماران دارای کلیه های سنگ ساز در معرض ریسک بالای بیماری قلبی و پوکی استخوان قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یافته های تحقیقات پزشکی نشان می دهد در حدود ۱۰ درصد از مردان و ۷ درصد از زنان مبتلا به سنگ کلیه می شوند و افرادی که مدام تشکیل سنگ کلیه را تجربه می کنند در معرض ریسک بالای ابتلا به سایر مشکلاتی نظیر فشار خون بالا، بیماری مزمن کلیوی، و بیماری قلبی قرار دارند.

پزشکان بر این باورند افزایش بروز مشکلات قلبی ناشی از تشکیل مجدد سنگ کلیه ممکن است مرتبط با رسوبات غیرعادی کلسیم در عروق خونی باشد. تشکیل کلسیم در عروق قویاً با بیماری های قلبی و مرگ مرتبط است.

محققان در این تحقیق با استفاده از روش سی تی اسکن، شدت رسوبات کلسیم را در عروق خونی ۱۱۱ شرکت کننده مورد بررسی قرار دادند. ۵۷ تن از این افراد دارای کلیه های سنگ ساز و بقیه افراد سالم بودند.

محققان دریافتند کلیه های افرادی که به طورر مرتب سنگ می سازد دارای میزان کلسیم بالاتری در آئورت بطنی شان هستند. بیماران مبتلا به کلیه سنگ ساز در مقایسه با شرکت کنندگان سالم، از تراکم استخوانی کمتری نیز برخوردار بودند.


ویدیو مرتبط :
صندلی چرخ دار و بیماری پوکی استخوان