عبدالله صالح: اتهام ارتباط ما با تهران برای توجیه تجاوز به یمن است


 به گزارش مشرق، «علی عبدالله صالح» رئیس حزب کنگره مردمی یمن و یکی از طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات بین‌المللی صلح یمن، تاکید کرد که هیچ مذاکره‌ و گفت‌وگویی با مزدورانی که به دنبال قدرت هستند، ندارد.

به نوشته خبرگزاری یمنی «خبر» وی گفت: شنبه «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن، از عربستان به یمن باز‌می‌گردد اما شروط ما پیش از هر گفت‌‌وگویی، توقف تجاوز، رفع محاصره و عقب‌نشینی نیروهای متجاوز به یمن است. ما این بار با عربستان مذاکره می‌کنیم نه با مزدوران و فراری‌ها.ملت ما از تمامی خدمات، سوخت، بیمارستان و ...محروم شده‌اند اما هنوز تسلیم نشده‌اند و نخواهند شد. 10 ماه از تجاوز به یمن می‌گذرد و 17 کشور از جمله اسرائیل علیه ما وارد عمل شده‌اند. عرب و غیر عرب در این تجاوز شرکت کرده‌اند و در حالی که ما هیچ اختلاف و مشکلی با آنها نداشتیم، در حال تجارت با خون ملت یمن هستند.

علی عبدالله صالح که خود تا پیش از انقلاب 2011 مردم یمن، رئیس جمهور یمن بود و روابط حسنه‌ای با عربستان داشت، گفت: ما هیچ اختلافی با رژیم سعودی نداریم، مل شیعه نیستیم بلکه شافعی و زیدی سنی هستیم.

وی درباره مسئله ارتباط انقلاب یمن با ایران گفت: اتهامات باطل و گمراه‌کننده‌ای درباره رابطه با ایران به ما وارد شده تا تجاوز به یمن به گونه‌ای توجیه‌شود. ما هیچ رابطه نظامی، اقتصادی و سیاسی با ایران نداریم. این کشور تنها در رسانه‌هایش از تحولات یمن خبر منتشر می‌کند و در این زمینه هم، هیچ هماهنگی صورت نگرفته است.

رئیس‌جمهور مخلوع یمن در خطاب به عربستان ادامه داد:  اگر شما حقی بر پایه حقوق بین‌الملل دارید، آن را مطرح کنید. صدام حسین از شما دفاع می‌کرد اما شما در آخر علیه او توطئه کردید و او را کشتید. ما اکنون تفنگهای خود را نگه می‌داریم و تسلیم نخواهیم شد و اجازه نخواهیم داد که مزدوران بر ما حکم کنند. ملت یمن نیززانو نخواهد زد و با مزدوران شما مذاکره نخواهد کرد و امکان بازگشت آنها به قدرت وجود ندارد. ما کسی را که کودکان و زنان ما را کشته و کارخانه‌ها و منازل ما را نابود کرده، نمی ‌بخشیم. امارات نیز اکنون در حال عقب‌نشینی تدریجی از یمن و استفاده از مزدورانش در این کشور است اما ما کسانی را که به کشور ما تجاوز کرده‌اند و کودکان ما را کشته‌اند، خواهیم کشت.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن تصریح کرد: ما آنها را اخراج می‌کنیم و خودمان از کشورمان خارج نخواهیم شد ما با شعار شهادت یا پیروزی پایداری خواهیم کرد. این درحالی است که شعار مزدوارن و فراری‌ها، مرگ یا حکومت است. این مزدوران هستند که باید از یمن خارج شوند و اوضاع خود را با پولهای سعودی سامان دهند زیرا دیگر نمی‌توانند بر ما حکومت کنند.

وی در خطاب به ملت یمن گفت: مایه ننگ است که به مزدوران اجازه دهید برادرانتان را در صعده، ، حجة، الجوف، مأرب، صنعاء، الحدیدة وتعز به قتل برسانند.


ویدیو مرتبط :
‫اتهام بی شرمانه یک دختر ایرانی به بی فرهنگی هموطنانش و درخواست پول هنگفت برای توجیه بی ادبی خود‬‎