سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مذاکرات سئول و توکیو برای حل اختلافات دیرینه بدون نتیجه پایان یافت


مذاکرات سئول و توکیو برای حل اختلافات دیرینه بدون نتیجه پایان یافت

ایرنا/ مذاکرات مقامات وزارت خارجه کره جنوبی و ژاپن برای حل اختلافات دیرینه بین دو کشور بدون دستیابی به نتیجه ای به پایان رسید.

به گزارش روز چهارشنبه فرانس پرس، در این نشست که به دنبال توافق هفته گذشته رئیس جمهوری کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن مبنی بر ادامه مذاکرات در سئول برگزار شد دو طرف درمورد موضوع بردگی جنسی زنان کره ای در بین سال های 1910 تا 1945 جنگ جهانی دوم بحث و بررسی کردند اما توافقی حاصل نشد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود؛ گفت: هنوز زود است که در این موضوع وارد جزئیات شویم اما برگزاری این نشست مشترک یک گام رو به جلو در رسیدن به هدف است.

وی اضافه کرد: البته در این دیدار توافق کردیم تا مذاکرات را در نکات مورد اختلاف ادامه دهیم.

کره جنوبی خواستار عذرخواهی دولت ژاپن و پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان این واقعه در طول سال های یاد شده و جنگ جهانی دوم است.

ژاپن مدعی است این اختلافات در توافقنامه 1965 عادی سازی شده و در این توافقنامه بر پرداخت 800 میلیون دلار به عنوان وام یا کمک بلاعوض به مستعمره سابق ازسوی توکیو اشاره شده است.

دو طرف از آوریل گذشته (فروردین - اردیبهشت) تا کنون 10 دور مذاکره انجام داده اند اما به نتیجه ملموسی در این زمینه دست نیافته اند.

نشست امروز نیز در راستای همین مذاکرات البته با سفارش و تاکید رئیس جمهوری کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن برگزار شد.

در دیدار هفته گذشته شینزو آبه با پارک گئون هی در سئول، دو طرف بر رفع سریع اختلافات و هادی سازی روابط تاکید کردند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز اعلام کرد: این مذاکرات بدون دستیابی به موفقیتی پایان یافت اما دو طرف بر ادامه مذاکرات و گفت و گو بر سرمسائل مورد اختلاف تاکید کردند.

مورخان اعلام کرده اند که در طول جنگ جهانی دوم بیش از 200 هزار زن کره ای، چینی، اندونزیایی و دیگر کشورهای آسیایی که بیشتر آنها از کره جنوبی بود از سوی سربازان ژاپنی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفتند.


ویدیو مرتبط :
‫اجلاس گروه 7 در ایتالیا بدون نتیجه پایان یافت‬‎