سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



گفتگو با یکی از زنان برتر کارآفرینی کشور


کارآفرینی/ مریم سبکروی، یکی از 30 زن برتر کارآفرین کشور است که در اختتامیه دومین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار از وی تقدیر به عمل آمد. کار وی بافت فرش و آموزش آن از طریق شرکت تعاونی تولیدی‌ای است که با کمک و حمایت همسرش آن را راه‌اندازی کرده است. مهم‌ترین آرزوی وی برای زنان کشور داشتن محیطی امن و سالم برای اشتغال و همچنین کمک آنها به همدیگر برای پیشرفت‌شان است، نه مانع شدن در برابر این پیشرفت

مختصری از شغل خود بگویید و چه شد که وارد این حوزه شدید؟
من مریم سبکروی‌کنها هستم، 47 سال است که در رشته فرش و صنایع دستی فعالیت دارم و حدود 10 سال است که با کمک همسرم آقای بهمن تشکری شرکت تعاونی تولیدی فرش و صنایع دستی بنفشه بافت شهریار را راه‌اندازی کرده‌ایم. شرکت ما به دو بخش آموزشی و تولیدی تقسیم می‌شود که در بخش آموزش به کارآموزان و کسانی که مایل به کار در حوزه فرش هستند، آموزش داده می‌شود و پس از آن هم به آنها پکیج طرح و نقش‌های فرش را ارائه می‌دهیم تا در این کار به فعالیت بپردازند و در بافت فرش به شرکت تعاونی تولیدی فرش کمک کنند. بنابراین به متقاضیان هم آموزش می‌دهیم و هم کار. در سال جاری شرکت ما توانست یک گبه تولید کند که نوعی خاص از زیرانداز است. هدف عمده من و همسرم از تاسیس این شرکت یا وارد شدن به این حوزه این بود که به واسطه آن برای بانوان سرپرست خانوار یا خانم‌هایی که دوست دارند کمک‌خرج خانواده باشند، ایجاد شغل کنیم.

چه توانایی‌هایی در شما بود که باعث شد به سمت این حوزه بروید و از آنها چگونه برای پیشبرد اهداف خود استفاده کردید؟
اول از همه اینکه در خودم توانایی‌های لازم برای این کار را احساس می‌کردم و به همین دلیل سعی کردم از طریق به‌کارگیری و ایجاد شغلی متناسب با آنها، زمینه انتقال آنها به دیگران را فراهم کنم. از طرف دیگر داشتن ایمان، پشتکار و جسارت را نیز از جمله مهم‌ترین خصلت‌های خودم برای وارد شدن به این کار می‌دانم و عامل مهم دیگر حمایت همسرم بود که نقش مهمی در این امر داشت. وی با حمایت‌های مالی در شرایط سخت و تامین هزینه‌های شرکت هم به من و هم به اعضای شرکت کمک بسیاری کرده‌اند که همه اینها به اضافه حمایت‌های خانواده، پدر و مادرم
کمک‌بخش بوده‌اند.
البته در کنار اینها داشتن مکانی امن برای تاسیس این شرکت با قصد ایجاد فضای امن برای بانوان مشغول به کار، از جمله مهم‌ترین مواردی بود که به کمک من و همسرم آمد. در حال حاضر جز همسرم که مدیریت شرکت را بر عهده دارد، تمام اعضای این شرکت را بانوان تشکیل می‌دهند.

به نظر شما لازمه پیروزی در کارچیست؟
به نظر من با داشتن توکل و اراده قوی در هر کاری می‌توان پیروز بود. من در کار خودم اعتمادبه‌نفس بالایی دارم و احساس می‌کنم همین اعتمادبه‌نفس کمک بسیار زیادی به من برای رسیدن به اهدافم کرد. تشویق و حمایت‌های خانواده هم می‌تواند عامل مهمی برای رسیدن به پیروزی در هر کاری باشد.

فکر می‌کنید تا چه اندازه به اشتغالزایی در جامعه کمک کرده‌اید و به نظر شما یک زن می‌تواند چه نقشی در ایجاد اشتغال در جامعه داشته باشد؟
فراهم ساختن محیطی امن می‌تواند یکی از مهم‌ترین کارهایی باشد که یک زن برای زنان هم‌جنس خودش انجام می دهد. ایجاد زمینه برای اشتغال 120 بافنده در شرکت تولیدی ما یکی از مهم‌ترین کارهایی است که من و همسرم برای اشتغالزایی در جامعه انجام داده‌ایم. هر کدام از بافندگان فرشی که در شرکت آموزش می‌بینند، پس از آن خود می‌توانند یک کار و شغل در حوزه فرش راه‌اندازی کنند. همین اندازه که من و همسرم توانسته‌ایم به‌گونه‌ای آموزش بدهیم که همه کارآموزان شرکت نمره قبولی و تایید در بافت فرش بگیرند، به نظرم نقش مهمی در کمک به جامعه دارد.
زنان نیمی از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند و از این نظر نقش غیرقابل انکاری در تولید و اشتغال دارند. با پیشرفت‌هایی معنوی و مادی‌ای که جوامع کنونی داشته‌اند، زنان هم می‌توانند با بروز توانمندی‌های ویژه‌ای که خداوند به آنها اعطا کرده، خود را به جامعه نشان بدهند. گرچه ممکن است حوزه کاری آنها و توانایی‌های آنها با مردها متفاوت باشد اما به‌هرحال استفاده از همان ویژگی‌ها و توانایی‌هاست که نقش مهم آنها را در جامعه نشان می‌دهد. مثلا در بعضی کارهایی که نیاز به انعطاف‌پذیری دارد مثل پرستاری، معلمی و...، جایگاه زنان بسیار برجسته است.

چه آرزویی برای زنان ایرانی دارید؟
آرزوی بزرگ من برای زنان کشورم این است که همیشه موفق باشند و بتوانند یاری‌گر و حامی همدیگر باشند و موجب بهبود زندگی دیگران شوند، همچنین هدایت‌گر جامعه به مسیر ایجاد محیط‌هایی خالی از فساد اخلاقی، فضاهایی سالم و آرام باشند.


ویدیو مرتبط :
کارآفرینی زنان: تجربه خانم عبدالرحمان در کشور موریتانی