لوازم خانگی را هم مثل خودرو بازرسی کنید


وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بازدید از غرفه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در پانزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی بر ارزیابی خدمات پس از فروش کلیه شرکت های عرضه کننده لوازم خانگی همانند ارزیابی خودرو تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، اشکان گلپایگانی، مدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان مطلب بالا افزود: ما در بحث ارتقای کیفی صنعت خودرو و همسان سازی این صنعت با استانداردهای جهانی، همواره با تمرکز بر مبانی علمی در حوزه‌های کیفیت، خدمات، آلایندگی و ارزیابی رضایت مشتریان تلاش کرده ایم که حقوق واقعی مشتریان رعایت شود.

وی ادامه داد: با توجه به قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب مجلس شواری اسلامی و آیین نامه اجرایی قانون در بخش خدمات فروش و پس از فروش لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی وظیفه بررسی اجرای ضوابط تعیین شده در سطح شرکت های عرضه کننده کالاهای مصرفی بادوام را ضروری دانسته است.

گلپایگانی به نبود نظارت جامع و دقیق بر سطح خدمات ارائه شده توسط کلیه شرکت های عرضه کننده کالاهای مصرفی اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکید وزیر صنعت بر نظارت و رتبه بندی خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه کننده لوازم خانگی، رتبه بندی آنها همانند ارزیابی جامع خودرو انجام و گزارش‌های آن به صورت مستمر در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

در همین راستا محسن سلیمی، مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از آغاز ارزیابی 30 شرکت شاخص در بخش شرکت های عرضه کننده لوازم خانگی خبر داد و گفت: آیین نامه اجرایی قانون در بخش کالاهای مصرفی بادوام مصوب هیات دولت و دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش کالاهای مصرفی بادوام توسط دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده است.

وی ادامه داد: نتایج این ارزیابی‌ها تا پایان سال 1394 جهت برنامه ریزی و هدف گذاری به منظور انجام ارزیابی کلیه شرکت ها و رتبه بندی جامع خدمات پس از فروش با توجه به تاکید مقام عالی وزارت به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهد شد.

این ارزیابی ها بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و آیین نامه اجرایی آن در سه حوزه ارزیابی سیستم مدیریتی شرکت ها، ارزیابی نمایندگی های مجاز تحت پوشش و نظرسنجی از مشتریان مراجعه کننده به شبکه تعمیراتی است.

گفتنی است، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) با بیش از دو دهه تجربه در ارزیابی خدمات پس از فروش کلیه شرکت های عرضه کننده خودرو و نمایندگی های مجاز تحت پوشش در حال حاضر وظیفه ارزیابی و رتبه بندی خدمات پس از فروش صنعت خودرو را در کنار سایر موضوعاتی نظارتی بر خودرو نظیر ارزشیابی کیفی، سنجش آلایندگی و سنجش رضایت مصرف کنندگان از خودرو و خدمات را بر عهده دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
لوازم خانگی نخرید!