سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



رئیس جمهور و سازمان مدیریت طرح تحول سلامت را رصد می کنند


سلامت نیوز:وزیر بهداشت با اشاره به هزینه چند هزار میلیاردی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد: شخص رئیس جمهور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به طور دقیق در حال مراقبت از این طرح هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به هزینه چند هزار میلیاردی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد: شخص رئیس جمهور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به طور دقیق در حال مراقبت از این طرح هستند تا به سرنوشت طرح های گذشته دچار نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر دکتر سید حسن هاشمی صبح یکشنبه در دومین نشست مشترک سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران با مسئولین نظام سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: قبل از حادثه منا و مشرف شدن به مکه فکر می کردم وزارت کشور مهمترین وزارتخانه دولت است اما وقتی به این سفر رفتم متوجه شدم مهمترین وزارتخانه وزارت امور خارجه است.

وی اظهار داشت: گاهی یک سفیر می تواند مشکلاتی برای یک کشور ایجاد کند و بالعکس همان سفیر می تواند باعث عزت و سربلندی کشورش بشود.هاشمی با بیان اینکه در دو سال گذشته وزارت امور خارجه و شخص وزیر با رهنمودهای رهبری و هدایت های رئیس جمهور یکی از گردنه های سخت انقلاب را پشت سر گذاشتند افزود: در موضوع برجام آیندگان را قضاوت خواهند کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم این موفقیت بر زمین بماند تصریح کرد: وزارت امور خارجه کار خودش را انجام داده و بقیه کار وظیفه مجلس و دولت است.وی در ادامه به دستاوردهای نظام سلامت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در این دولت همه ایرانیان بیمه شده و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش پیدا کرد. همچنین هزینه های درمانی مردم نیز کاهش یافت.

هاشمی ادامه داد: اگر چه با مشکلات مالی و اقتصادی شدیدی مواجه هستیم اما پیش بینی می کنیم از اول سال آینده شرایط تغییر کند.وزیر بهداشت با اشاره به ۱۰ تا ۱۱ میلیون حاشیه نشین در شهر های کشور افزود: برای ۹ میلیون نفر از این افراد دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی فراهم شده است به طوری که برای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک پایگاه بهداشتی و هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مردم به هنگام مراجعه به بیمارستان های دولتی در شهرها ۶ درصد و در روستاها ۳ درصد هزینه بستری را پرداخت می کنند تاکید کرد: در حال حاضر شخص رئیس جمهور از سازمان مدیریت از روند اجرای این طرح مراقبت می کنند که مبادا به سرنوشت مشابه برخی طرح های گذشته دچار شود.هاشمی در ادامه به موضوع گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگری سلامت در منطقه کشور ترکیه خیلی موفق بوده است که دلیل موفقیت آنها توجه به زیرساخت ها در تجهیز بیمارستان ها و همچنین سر و سامان دادن به بیمه ها بوده است.وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در زمینه درمان برخی بیماری ها بی رقیب است افزود: اگر بتوانیم در این زمینه درست عمل کنیم فرصت خوبی برای درآمد از محل گردشگری سلامت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما نباید به جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان محدود شود گفت: ما می بایست به ظرفیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون نفری جمعیت منطقه در حوزه سلامت نگاه کنیم، زیرا با توجه به مشترکات زیادی که با کشورهای همسایه و منطقه داریم می توانیم ایفاگر نقش خود باشیم.


ویدیو مرتبط :
سخنان خنده دار رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی