سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



نرم افزاری که گریه نوزاد را ترجمه می کند


سلامت نیوز: والدین از این پس برای فهمیدن علت گریه نوزاد خود نیازی به گمانه زنی ندارند، زیرا محققان نرم افزاری برای این کار تهیه کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،از آنجا که اکثر افراد در زمینه درک علت گریه های نوزادان تبحر ندارند، تیمی از محققان نرم افزاری را تهیه کردند که می تواند گریه های کودک را رمزگشایی و علت آن را به طور دقیق بیان کند.

به گزارش دیلی میل، مترجم گریه نوزاد می تواند تفاوت میان چهار نوع گریه را به وسیله صدای ضبط شده از نوزاد و مقایسه آن در یک پایگاه داده ها تشخیص دهد.پژوهشگران بیمارستان یون لین وابسته به دانشگاه ملی تایوان در طی دو سال گذشته برای ایجاد یک پایگاه داده های آنلاین، 200 هزار صدای مختلف از 100 نوزاد را گردآوری کرده اند.چانگ چوان یو از محققین ارشد این مرکز گفت: نرم افزار یاد شده می تواند چهار گریه متفاوت هر نوزاد را که شامل گرسنگی، خیس شدن پوشک، خواب آلودگی و درد است، تشخیص دهد.وی افزود: براساس بازخوردهای دریافتی از کاربران، صحت آزمایش عملکرد این نرم افزار روی نوزادان کمتر از دو هفته به 92 درصد می رسد. همچنین برای کودکان زیر یک ماه و دو ماه، صحت عملکرد نرم افزار تا 84 درصد یا 85 درصد و برای نوزادان چهار ماهه، به 77 درصد می رسد.به محض آغاز گریه نوزاد، کافی است که صدای گریه برای 10 ثانیه ضبط شود و صدای ضبط شده به درایو ابری انتقال داده می شود. پس از فرایند تمییز صدا، نتیجه تجزیه و تحلیل آن به تلفن همراه کاربر منتقل می شود.


ویدیو مرتبط :
ترجمه ی گریه ی نوزاد