گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



حراج تخصصی فرش در ایران برگزار می شود


حراج تخصصی فرش برای اولین بار در کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فرش ایرانی و صحبت از قدمت آن همواره از موارد مورد علاقه شرق شناسان ایرانی و غیرایرانی بوده است، اما در سال های اخیر صنعت فرش دستباف به عنوان یک صنعت ملی، به علت کم توجهی، جایگزین فرش های ماشینی و حضور فرش های سایر کشورها از رونق افتاده است.

به همین منظور، خانه حراج ملی پس از برگزاری دو دوره حراج ملی، تلاش دارد با برگزاری «نخستین حراج تخصصی فرش در ایران» توجه خریداران و علاقه مندان به این هنر اصیل ایرانی را به خود جلب کرده و این هنر را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

از این رو، «خانه حراج ملی» از مالکان فرش های دستباف نفیس دعوت می کند تا شناسنامه و تصویر آثار خود را تا تاریخ 15 اردیبهشت به دبیرخانه این حراج به آدرس تهران، میدان آرژانتین، خیابان بخارست (احمد قصیر) نبش خیابان دهم، طبقه سه، واحد 2 ارسال کنند. همچنین علاقه مندان و مالکان جهت کسب اطلاع بیش تر می توانند با شماره 88504721 تماس بگیرند.

«خانه حراج ملی» تاکنون اقدام به برگزاری دو دوره حراج ملی آثاری در زمینه های نقاشی، نقاشی خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع دستی، فرش دستباف و سوخت چرم کرده است و با توجه به اینکه دومین دوره «حراج ملی» نیز با تمرکز بر فروش صنایع دستی برای نخستین بار در کشور برگزار شده بود با استقبال بالای هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
گشایش نهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت ایران در مشهد