سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک قدم اشتباه و هک شدن تلفن اندرویدی شما از طریق گوگل کروم


1107-thumb-chrome-100066234-large

گوگل کروم از ابتدای شروع کار خود گسترشی بی اندازه در بین کاربران داشت به گونه ای که در دو سال اول شروع به کار خود تبدیل به پرکاربردترین مرورگر دنیا شد و اینترنت اکسپلورر را پشت سر گذاشت. پس از اندروید 4،کروم مرورگر پیش فرض اندروید بر روی بسیاری از تلفن های اندرویدی شد اما حالا محققان امنیتی ضعف های جدیدی از این مرورگر بر روی تقریبا تمام تلفن های اندرویدی یافتند که می تواند باعث واکنش و نگرانی گسترده ای در بین کاربران اندروید شود. با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

این خبر ممکن است باعث نگرانی شما شود پس بی مقدمه به آن میپردازیم.

خبر بد : به راحتی یک لیوان آب خوردن تنها با باز کردن یک لینک نا امن و آغشته به کد هکر، تلفن شما هک شده و تمامی کنترل تلفنتان به دست هکر منتقل شود و این اختیار که حجم های مختلف و برنامه ها بر روی تلفنتان دانلود و نصب شود. این فقط بخش کوچکی از این کابوس است.

خبر خوب : آن طور ها هم که تصورش رو می کنید هنوز این بحث رایج نشده.

گوگل هنوز در این باره واکنشی نشان نداده ولی شواهد نشان می دهد که این مشکل می تواند برای هر تلفن اندرویدی که از کروم استفاده می کند خطرناک باشد و مرتبط به ورژن اندروید ندارد با این حال این مشکل تنها مربوط به کروم بوده و می توانید با خیال راحت تر از بقیه مرورگر ها استفاده کنید.

شرکت امنیتی Register که یکی از افراد پایه گوگل نیز عضو آن است، در اولین حمله های خود با استفاده از صفحه های پاپ آپ و … توانستند انواع برنامه ها را بر روی تلفن نصب و برخی از کنترل های سیستم را در اختیار بگیرند که از سوی دیگر این اطلاعات از طریق عضو گوگلی این تیم به عنوان یک باگ انتقال و انتظار می رود این ضعف امنیتی برطرف شود.

توصیه ترنجی به شما کاربران اندرویدی کروم این می تواند باشد که سعی کنید از صفحات پاپ آپی که امروزه به یک کلیک در سایت های دانلود باز می شوند، دوری کنید و سریعا آنها رو ببندید؛ از افزونه AdBlocker استفاده کنید و از لینک های نا امن و تایید نشده سرور ها دوری کنید.

شما این مشکل را چگونه ارزیابی می کنید؟ با دیدگاه خود از این مشکل ترنجی را همراهی کنید.

TheRegister

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید

پوریا رادتوسط پوریا راد

پوریا هستم؛توسعه دهنده مایکروسافت توی بخش ویژوال استدیو و ویندوز ( هم موبایل هم دسکتاپ! )ناظر گوگل پلی و نویسنده سابق ( و فقید ) دنیای اقتصاد.مشارکت کننده اکسیژن او اس و زبان برنامه نویسی ارندل و ...تمام تلاش زندگیم یادگیری و یاد دادن و خندوندن بوده!تکنولوژی بازی روزانمون شده ولی یادتون باشه

گر نکوبی شیشه غم را به سنگ/ هفت رنگش می شود هفتاد رنگروزگارتون پر خنده

مشاهده همه مطالب پوریا راد


ویدیو مرتبط :
چک کردن لگ تلفن های اندرویدی با استفاده از روبات گوگل