علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در ارومیه آغاز شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی روز شنبه در آیین آغاز اکران فیلم های این جشنواره در ارومیه گفت: فیلمهای جشنواره فیلم سبز نقش مهمی در تنویر افکار عمومی در زمینه محیط زیست دارد.
پرویز آراسته افزود: جشنواره فیلم سبز با هدف نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست، از 24 تا 31 اردیبهشت ماه در استان و سراسر کشور برگزار می شود.
وی بیان کرد: در راستای آشنایی مردم استان با محیط زیست و مزایای حفاظت از آن، فیلمهای این جشنواره همه روزه در سالن آمفی تئاتر اداره حفاظت محیط زیست ارومیه برای دوستداران و علاقه مندان به نمایش در می آید.
وی اظهار کرد: فیلمهای مستند و داستانی در رابطه با محیط زیست جزو فیلمهایی است که در این ایام به نمایش گذاشته می شود.
آراسته گفت: امروز به این نتیجه رسیدیم که نمی توان با اسلحه از منابع زیست محیطی محافظت کرد.
وی بیان کرد: مشارکت و آگاهی مردمی با بهره گیری از روشهای مختلف آموزشی و به کار گیری ابزار هنر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آلودگی و نابودی محیط زیست دارد.
مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: اولین مبحثی که مردم باید درباره آن آموزشهای لازم را ببینند، حفاظت از محیط زیست و منابع موجود است.
وی اضافه کرد: در صورت حفاظت نکردن از منابع زیست محیطی اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد، برای سایر منابع نیز رخ خواهد داد.
آراسته با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی دریاچه ارومیه گفت: دریاچه هم اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و 107 سانتیمتر افزایش ارتفاع دارد.
وی اضافه کرد: از مساحت پنج هزار و 700 کیلومتری دریاچه هم اکنون سه هزار کیلومتر مربع آن آبدار شده و از 13 میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز دریاچه هم اکنون سه میلیارد آن تامین شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ارومیه اظهار کرد: امیدواریم به طو ر مستمر با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم به هر قیمتی این زیست بوم ارزشمند را احیا کنیم.
آراسته درباره آلاینده های هوای ارومیه نیز اظهار کرد: بحث آلودگی هوا در ارومیه به تدریج به اتفاقی نگران کننده تبدیل شده است.
وی بیان کرد: ریزگردها نیز جزو عوامل مخاطره آمیز برای استان آذربایجان غربی محسوب می شود که باید برای رفع آن تدابیری اندیشیده شود.
آراسته گفت: با مدیریت منابع، صرفه جویی، بهبود وضعیت و استفاده از تکنولوژی های نوین می توان گامهای مهمی در کاهش مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانه ای برداشت.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه نیز در آیین آغاز جشنواره فیلم سبز در ارومیه گفت: دانشگاه نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست ایفا می کند.
پژمان محمدی افزود: دانشگاه آزاد علاقه مند به مشارکت و ارائه مشاوره های علمی به سازمان محیط زیست است.
وی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت دانشگاهها در این زمینه می تواند موثر باشد.
محمدی بیان کرد: سینما نقش مهمی در انتقال فرهنگ زیست محیطی به جامعه دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با بیان اینکه سینما تاثیری مستقیم بر رفتار انسانها دارد، اضافه کرد: با آموزشهای زیست محیطی می توان رفتار و اندیشه های اجتماعی را در زمینه حفاظت از محیط زیست کنترل کرد.
محمدی اظهار کرد: این مساله ای ملی است و دانشگاه در این زمینه احساس مسوولیت می کند.
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور زنان و خانواده نیز در این جشنواره گفت: حساس سازی و آگاهسازی بانوان نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد.
شهربانو امانی افزود: بانوان نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند و حساس سازی آنها و آگاهی رسانی به این قشر می تواند در حساس سازی جامعه نسبت به حفاظت از محیط زیست نقش مهمی را ایفا کند.
وی بیان کرد: فرزندان، آیینه تمام نمای رفتار والدین هستند بنابراین باید از هم اکنون رفتارهای زیست محیطی را از طریق خانه و مدرسه به آنها آموزش داد.
امانی اظهار کرد: توسعه حفاظت از محیط زیست با یاری همه دستگاهها به ویژه رسانه ها محقق می شود و در این میان استفاده از زبان هنر و سینما نقشی مهم و اثرگذار را ایفا می کند.
وی اضافه کرد: دستیابی به اهداف با کمترین هزینه در سایه بهره گیری از ظرفیتهای مردمی به عنوان سرمایه پایان ناپذیر میسر می شود.
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زخم محیط زیست کشور بسیار عمیق شده است و همه باید برای بهبود آن گام بردارند.
امانی اضافه کرد: هم اکنون دولت توجه خاصی به مباحث زیست محیطی دارد و این امر دستیابی به توسعه پایدار را تسریع می کند.
به گزارش ایرنا، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز تا سال 84 به صورت دوسالانه در کشور برگزار می شد و اکنون بعد از 10 سال توقف دوباره اجرای آن آغاز شده است.
800 فیلم این جشنواره همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی به صورت رایگان برای علاقمندان از 24 تا 31 اردیبهشت ماه اکران می شود.
اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی فیلمهای جشنواره بین المللی فیلم سبز را همه روزه در اداره محیط زیست ارومیه برای علاقه مندان نمایش خواهد داد.
روز یکشنبه نیز فیلم های این جشنواره در دانشگاه ارومیه اکران می شود.
7125/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار چگونه آغاز شد؟