لامپ عجیبی که از خانه ها محافظت می کند! + عکس


اختراع و ساخت لامپ هایی که باعث فرار دزدها می شود و در نبود شما از خانه تان محافظت می کند .

رفتن به مسافرت و خالی ماندن خانه همیشه به خاطر ترس از مورد سرقت واقع شدن منزل ، دغدغه آفرین بوده است . تا جایی که گاهی  افراد کل چراغهای خانه را روشن میگذاشتند و به مسافرت میرفتند تا وانمود کنند در منزل هستند و سارقان جرئت سرقت از منزل آنها را نداشته باشند !

این روش‌ها دائمی نبوده و امنیت زیادی برای خانه برقرار نمی‌کنند.اما به گزارش نازوب محققان به کمک نگرانی مردم از سرقت منازل آنها در نبودشان آمده و محققان دانشگاه ماساچوست لامپی ساخته‌اند که رفتار کاربر را یاذ گرفته و در زمان عدم حضور کاربر در خانه روشن و خاموش می‌شود.یکی از نگرانی‌های مسافران به سرقت رفتن وسایل خانه است.

لامپ عجیبی که از خانه ها محافظت می کند! + عکس

محققان دانشگاه ماساچوست آمریکا لامپ‌های هوشمندی با نام روشن‌باش «BeON» برای غلبه بر این مشکل ساخته‌اند. این لامپ‌ها رفتار روزانه‌ کاربر را زیر نظر گرفته و زمان روشن و خاموش شدن توسط کاربر را یاد می‌گیرند.این لامپها زمان روشن و خاموش شدن را در حافظه خود نگه میدارند.

برای کنترل این لامپ‌ها، برنامه‌ای رایگان ساخته شده است که روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود. این لامپ‌ها زمان خاموش و روشن شدن خود را یاد گرفته و زمانی که کاربر می‌خواهد به مسافرت برود خروج خود از خانه را با کمک این برنامه به لامپ‌ها اعلام می‌کند.

لامپ عجیبی که از خانه ها محافظت می کند! + عکس

لامپ روشن‌باش و ماژول به کار رفته در این لامپها

زمانی که کاربر به مسافرت می‌رود این لامپ‌ها بر اساس رفتاری که از کاربر یاد گرفته‌اند به وظیفه‌ی خود ادامه می‌دهند تا به نظر برسد کسی در خانه حضور دارد.هر روشن‌باش ویژگی منحصربه‌فرد و در نتیجه بروزرسانی‌های خاص خود را دارد که به آن کمک می‌کند به لامپی هوق یک شبکه‌ی مش توسعه داده شده توسط کوالکام بر ارتباط برقرار کردن با یکدیگر استفاده می‌کنند.

لامپ عجیبی که از خانه ها محافظت می کند! + عکس

یکی ازمزیت های این اختراع امکان اتصال آن به دیگر تجهیزات الکتریکی منزل است. به عنوان مثال هنگامی که سارق محترم زنگ خانه شما را می‌زند تا از حضور شما مطلع شود این چراغ‌ها به ترتیب شروع به روشن شدن می‌کنند، و یا حتی می‌توانید آن را به سیستم صوتی متصل کنید تا صدای واق واق سگ و یا مسلح کردن! اسلحه را پخش کند.

در مواقع اضطراری هنگامی که آشکارساز دود Smoke Detector در منزل شما عمل می‌کند و نشان از وقوع آتش سوزی دارد، این چراغ ها مسیر خروج اضطراری را به شما نشان خواهند داد.به کمک این ویژگی در شرایط اضطراری مانند حس کردن دود، شنیدن صدا یا زنگ در خانه، تمام لامپ‌ها روشن می‌شوند تا در صورت حضور فردی ناشناس در خانه شناسایی شود.


ویدیو مرتبط :
محافظت از خانه و كاشانه