سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گروه‌های فلسطینی: جامعه جهانی از گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، گروه های ملی و اسلامی فلسطین بار دیگر بر حمایت کامل و نامحدود خود از انتفاضه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس تاکید کرد.

این گروه ها در نشست دوره ای خود تشدید شهرک سازی های رژیم اشغالگر در قدس و کرانه باختری را محکوم کرده و جامعه جهانی را به محکوم کردن این روند و اعمال فشار بر این رژیم برای توقف جنایت های خود علیه ملت فلسطین فراخواندند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه طی اظهاراتی در جلسه کابینه بر حمایت از شهرک سازی و خرید خانه برای شهرک نشینان در الخلیل تاکید کرد.

گروه های ملی و اسلامی فلسطین همچنین مسئولان رژیم اشغالگر را مسئول جان محمد القیق روزنامه نگار اسیر فلسطینی که از بیش از دو ما پیش دست به اعتصاب غذا زده است، دانستند.

ادعای شاباک درباره بازداشت یک باند فتح

سازمان امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) امروز یکشنبه از بازداشت اعضای یک باند فلسطینی وابسته به جنبش فتح در روستای ذنابه در استان طولکرم خبر داد و مدعی شد که اعضای این باند به سمت یک گروه از نیروهای ارتش این رژیم تیراندازی کردند که در جریان آن یک نظامی زخمی شد.

منابع امنیتی گزارش دادند که اعضای این باند 3 نفر هستند که به تیراندازی اعتراف کرده و اسلحه خود را تحویل داده اند.بر اساس این گزارش، یکی از این افراد از نیروهای دستگاه اطلاعاتی فلسطین است.

بازداشت 6 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه 6 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند که 5 نفر از آنها وابسته به جنبش حماس هستند.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که نیروهای ارتش بامداد امروز 6 فلسطینی از جمله 5 عضو حماس را بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، بیشتر این بازداشت ها در مناطق جنوب کرانه باختری بوده و دو تن از این بازداشت شدگان به نام های حاتم قفیشه و عیسی الجعبری نماینده مجلس قانونگذاری و وزیر سابق فلسطین هستند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز در کرانه باختری تعدادی از فلسطینیان را بازداشت می کنند. آمارهای رسمی فلسطین حاکی از وجود حدود 7 هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی است.

حماس بازداشت اعضای این جنبش در کرانه باختری را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" بازداشت حاتم قفیشه از نمایندگان فراکسیون "تغییر و اصلاح" وابسته به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در مجلس قانونگذاری فلسطین و مهندس عیسی جعبری وزیر سابق امور شوراها و شهرداری های فلسطین به دست اشغالگران صهیونیست را محکوم کرد.

سخنگوی این جنبش با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این بازداشت ها هرگز حماس را از ادامه نقش آفرینی اش در زمینه حمایت و پشتیبانی از انتفاضه قدس و پیشبرد آن بازنمی دارد.

سامی ابوزهری تصریح کرد که بی توجهی پلیس تشکیلات خودگردان فلسطین به درخواست قفیشه برای کمک به وی که کمتر از دو ساعت پیش از بازداشتش، خانه اش از سوی تعدادی از افراد مسلح ناشناس نقابدار هدف حمله قرار گرفت را تقبیح کرد.

در این بیانیه آمده است : این جنایت مشترک که در سایه سکوت سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله صورت گرفت، شک برانگیز است، این تجاوز پس از صدور چندین بیانیه بنام جنبش فتح انجام گرفت، در این بیانیه ها رهبران حماس در کرانه باختری به ترور تهدید شده بودند.

اشغالگران صهیونیست بامداد امروز یکشنبه دو تن از مسئولان جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را در استان الخلیل بازداشت کردند.

شمار زیادی از نیروهای ارتش اسرائیل به محله وادی الهریه واقع در جنوب الخلیل و محله نمره در مرکز این استان ن یورش بردند و حاتم قفیشه از نمایندگان فراکسیون تغییر و اصلاح وابسته به حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین و مهندس عیسی خیری الجعبری وزیر سابق امور شوراها و شهرداری های فلسطین را بازداشت کردند.

گفتنی است که شماری از افراد مسلح ناشناس نقابدار پیش از بازداشت قفیشه به دست اشغالگران صهیونیست به منزلش یورش برده و خودرویش را به آتش کشیدند.این دو مسئول فلسطینی سابقه اسارت در زندان های اسرائیلی را در کارنامه مبارزاتی خود دارند.

شمار شهدای انتفاضه قدس به 164 نفر رسیده است

جمعیت ملی خانواده های شهدای فلسطین وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای انتفاضه قدس از آغاز آن تاکنون به 164 نفر رسیده است که 39 نفر از آنها کودک هستند.

جمعیت مذکور با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که با شهادت "محمد نبیل حلبیه" (17 ساله) که شب گذشته به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، شمار شهدای انتفاضه به 164 نفر رسید.

جمعیت خانواده های شهدای فلسطین همچنین اعلام کرد که در جریان انتفاضه کنونی ملت فلسطین 39 کودک زیر 18 سال هم به شهادت رسیده اند که در میان آنها 16 دختر بچه هم دیده می شود.

انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان علیه جنایات رژیم صهیونیستی از اول اکتبر گذشته با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به ‌نام «مهند شفیق حلبی» (19ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت و اکنون با آغاز سال جدید میلادی این انتفاضه نیز وارد چهارمین ماه شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گسترش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی