گردش فرهنگی پنجشنبه های عصرایران/ بوقلمون در تئاتر شهر، کنسرت ویژه بانوان و فاطمه معتمدآریا و همسرش در بهمن


عصرایران - در نظر داریم در این بخش هر پنجشنبه در قالب چند پیشنهاد فرهنگی، مخاطبان گرانقدر عصرایران را در جریان آخرین رویدادهای فرهنگی هنری یک هفته آینده قراردهیم و در نهایت قدمی هر چند کوچک برای نزدیک تر شدن زیست و حال مردم عزیزمان با رویدادهای فرهنگی کشورمان برداریم.

بانوان در تالار وحدت کنسرت می دهند

برای یک هفته آینده دو کنسرت متفاوت را به شما پیشنهاد می کنیم. ابتدا کنسرتی مخصوص بانوان پیشنهاد می شود. کنسرت گروه بهار و هنگامه اخوان پنجشنبه ۱۷ دى ۱۳۹۴ ساعت 15 در تالار وحدت واقع در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار روی صحنه می رود. در این اجرا از کلام حافظ، بابا طاهر، عارف قزوینی، فروغی بسطامی، امیرجاهد و پژمان بختیاری استفاده شده است و بانوان علاقه مند برای حضور و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت تیوال مراجعه و یا با شماره ۶۶۷۰۵۱۰۱ تماس بگیرند.

سینا حجازی روی سن می رود

همچنین کنسرت سینا حجازی روز چهارشنبه 16 دی ساعت  21:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی واقع در بزرگراه چمران شمال، خیابان سئول، درب جنوبی نمایشگاه بین المللی تهران اجرا می شود. علاقه مندان برای حضور و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به ایران کنسرت مراجعه و یا با شماره ۲۱۹۱۹ تماس بگیرند. میوه ها به تصویر درآمدند

نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم با عنوان «میوه‌ها» با حضور 32 هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز در نگارخانه لاله گشایش یافته است. هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه عبارتند از: مهشید آسوده‌خواه، مرتضی اسدی، علیرضا اسمعیلی، بنفشه احمدزاده، حمید پوربهرامی، مجتبی تاجیک، یدالله تناور، مرجان ثابتی، عبدالله حاجیوند، هدی حدادی، یوسف حسینی، مونا حسینی، احمد خلیلی‌فرد، حسینعلی ذابحی، فاطمه رادپور، پژمان رحیمی‌زاده، علی رسولی، ناصر سیفی، ولی‌الله شاکر، مهکامه شعبانی، حمیده صفایی عرشی، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، کیانوش غریب‌پور، محمد فدایی، عطیه مرکزی، جلال‌الدین مشمولی، الهه مقدمی، مانلی منوچهری، عباس میرشریفی، صدرالدین میرشریفی، محتشم مهدوی‌پور، مرجان وفائیان و رضا هدایت. نمایشگاه تا 16 دی‌ماه از ساعت 10 تا 13 و 14 تا 19 در گالری «لاله» به نشانی خیابان دکتر فاطمی، جنب هتل لاله برپا خواهد بود.

چشم های کودکی در موزه گرافیک

نمایشگاه «با چشم‌های کودکی» شامل مجموعه‌ای از آثار تصویرگری و طراحی گرافیک کتاب کودک در موزه گرافیک ایران برپاست. این نمایشگاه بازنمایی آثار برجسته‌ی تصویرگری و طراحی کتاب کودک در ١٠٠ سال گذشته و روایتگر سیر تحول و تطور طراحی کتاب کودک از ورود فناوری چاپ و عکاسی تا ظهور طراحی گرافیک در ایران است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه تا پایان دی‌ماه 94 به موزه گرافیک ایران به نشانی بزرگراه شهید بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید شمالی، پارک پلیس مراجعه کنند.

نشست نقد و بررسی "خواب تلخ" در کاشان

مراسم نقدوبررسی فیلم «خواب تلخ» به کارگردانی محسن امیریوسفی، شنبه ۱۲ دی در کاشان برگزار می‌شود. در ادامه جلسات نقدوبررسی فیلم‌های به نمایش درآمده در گروه هنر وتجربه، سینما بهمن کاشان میزبان فیلم «خواب تلخ» است. این جلسه ساعت ۱۷  با نمایش فیلم شروع می‌شود و  از ساعت ۱۹ با جلسه نقد و بررسی ادامه پیدا می‌کند. در این نشست محسن امیریوسفی کارگردان و مازیار فکری‌ ارشاد به عنوان منتقدحضور دارند. «خواب تلخ» از دوم آذر در گروه هنروتجربه اکران شده است و نمایش آن در سینماهای این گروه ادامه دارد.

بوقلمون در تئاتر شهر

نمایش "بوقلمون" به کارگردانی خیراله تقیانی پور هر شب ساعت: ۱۹:۳۰ درمحل سالن چهارسو واقع در تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر اجرا می شود. این نمایش با بازی علی سلیمانی ، سیروس همتی، مه لقا باقری، محمد صادق ملک، جواد پورزند، وحید نفر، سامان دارابی، محمد هادی عطایی، حسین شفیعی، ابوالفضل حاجی علی خانی و... تا ۲۵ دى ۱۳۹۴ روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند برای حضور و کسب اطلاعات بیشتر به سایت تیوال مراجعه و یا با شماره ۶۶۴۶۰۵۹۲ تماس بگیرند. "جنوب از شمال غربی" در موزه استاد انتظامی

همچنین نمایش "جنوب از شمال غربی" بر اساس متنی از ایوب آقاخانی و به کارگردانی مهدی نعمتی تا 18 دی ماه هر شب ساعت 20:30 در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی واقع در خیابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی، خانه موزه استاد عزت الله انتظامی روی صحنه می رود.

فاطمه معتمدآریا و احمد حامد را در سینماها ببینید

فیلم سینمایی «بهمن» به کارگردانی «مرتضی فرشباف» پس از حضور موفقیت آمیز خود در جشنواره‌های معتبر جهانی، این روزها در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هما که از مجرب‌ترین پرستاران بیمارستان است، پیشنهاد شب‌کاری ده‌روزه‌ای را می‌پذیرد ،او که از فشار کار دچار بی‌خوابی شده، نسبت یه نقش خود در قبال همسر و فرزندش دچار تردید می شود و در آستانة فروپاشی عصبی قرار می‌گیرد. فیلم سینمایی «بهمن» تا کنون توانسته در جشنواره های خارجی از جمله جشنواره فیلم «پوسان» کره جنوبی و جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» حضور موفقی داشته باشد و اخیرا نیز «فاطمه معتمدآریا» به عنوان بازیگر زن سال در فستیوال «آسیاپاسیفیک» خوش درخشید. فاطمه معتمدآریا و همسرش احمد حامد، فریده اسماعیلی، مریم شیرازی، امیر راشدی، امیر نصیری‌یکتا، شیرین یزدان‌بخش از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. علاقه مندان می توانند این اثر را در سینماهای گروه هنر و تجربه تماشا کنند.

محفل شعر و ترانه برگزار می شود

بیست و ششمین محفل شعر و ترانه 16 دی ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود. محفل شعر و ترانه به منظور تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی برگزار می شود. محفل شعر و ترانه چهارشنبه های هر هفته با حضور جمعی از دوستداران شعر و ادب از ساعت 16 تا 18 در سالن اجتماعات فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه برگزار و حضور در این جلسات برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88766030 و 88765509 تماس بگیرند.


ویدیو مرتبط :
معتمدآریا و همسرش چشم ها را خیره کردند/آنونس گزارش