تهیه کننده سینما: تفکر و نگاه سلحشور را به عنوان یک ذخیره و میراث حفظ کنیم


تهیه کننده سینما:  تفکر و نگاه سلحشور را به عنوان یک ذخیره و میراث حفظ کنیمایرنا/ جمال شورجه تهیه کننده سینما، از مجموعه حضرت موسی به عنوان میراثی از نگاه و تفکر مرحوم سلحشور یاد کرد که در ساخت این سریال حفظ خواهد شد.
شورجه مجموعه حضرت موسی را باقیات الصالحاتی از مرحوم سلحشور دانست و به خبرنگار معارف ایرنا گفت: امیدوارم این سریال را با همان سبک سریال یوسف پیامبر و حتی بهتر از آن جلوی دوربین ببریم و بتوانیم همان تفکر و نگاه سلحشور را به عنوان یک ذخیره و میراث حفظ کنیم.
وی افزود: تعدادی از مشاوران مذهبی و هنری طی چهار سال تلاش کردند تا فیلمنامه حضرت موسی آماده شود که سرتیم نگارش این سریال نیز خود سلحشور بود و آرزو داشت که فیلمبرداری این کار را ببیند.
شورجه اضافه کرد:تاکنون 72 قسمت از این مجموعه تحویل صدا و سیما شده و کارشناسانی همچون حجت الاسلام مهدی طائب، محسن میرباقری و منصور براهینی در زمینه فیلمنامه این مجموعه همکاری داشتند.
وی تاکید کرد: سینمای ما زمانی دینی خواهد بود که سینماگر ما دینی باشد. یعنی هر قدر سینماگر متعهد داشته باشیم به همان نسبت سینمای ما دینی خواهد شد. سینما و هنر زائیده فکر و ذهن هنرمند است و هرقدر که دغدغه دینی داشته باشد، آثار هنری وی نیز همان خواهد شد.
این هنرمند سینما با اشاره به فعالیت هنرمندان در زمینه سینمای دینی گفت: تاکنون حرکت هایی در این زمینه صورت گرفته و معتقدیم تقویت نیروهای جوان و متعهد دغدغه مند مبانی انقلاب، این خلاءها را پر خواهند کرد ولی نتیجه گرفتن از این مساله نیازمند پیگیری این نگاه و حرکت است و امیدواریم مسئولان این نگاه را داشته باشند تا به نتیجه برسیم.
وی درباره خصوصیات مرحوم سلحشور گفت: وی احساس تعهد و تعبدی به اثر خود داشت و عمده کارهای وی در حوزه مسائل دینی، مذهبی و قرآنی بود و از دوران نوجوانی به یاد دارم که در مسجد حضرت علی اکبر (ع) در سی متری جی به اجرای نمایش می پرداخت، تدریس قرآن را نیز به عهده داشت.
شورجه اضافه کرد: این دغدغه و دلمشغولی های سلحشور ادامه پیدا کرد تا این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد حوزه فیلم شد و حتی در زمانی که به تهیه و کارگردانی فیلم می پرداخت، دغدغه ترویج شعائر دین و مبانی قرآن را داشت و تا آخرین لحظه به این مساله فکر می کرد و آخرین اثر وی نیز نشان دهنده همین امر است.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
حمله تهیه کننده تازه وارد سینما به محسن تنابنده!!!