سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دزدان دریایی سومالی یک شناور ماهیگیری ایرانی را با 15 سرنشین ربودند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام سومالیایی و یک کارشناس امور دریانوردی روز گذشته اعلام کردند که دزدان دریایی سومالی یک شناور ماهیگیری ایرانی را با 15 سرنشین ربودند.

این دو تن همچنین در مورد احتمال بازگشت و گسترش دوباره فعالیت دزدان دریایی به عرصه اقیانوس هند برای ربودن کشتی‌ها و گروگان‌گیری سرنشینان آن‌ها هشدار دادند.

عبدالرزاق محمد دیریر، مدیر بخش مقابله با دزدان دریایی «پونتلند» - یک ناحیه خودمختار در سومالی - اعلام کرد که کشتی ایرانی عصر روز یکشنبه در آب‌های ساحلی شهر ایل ربوده شد.

وی به رویترز گفت: «دزدان درایی شناور ماهیگیری دارای پرچم ایران را با 15 سرنشین در نزدیکی شهر ایل ربودند».

جان استید، مدیر بخش شرق آفریقای گروه «اقیانوس‌ها فراتر از دزدان دریایی» نیز انجام ربایش را تأیید کرد و گفت که نام این شناور «محمدی» بود.

در ماه مارس نیز دو کشتی ایرانی نیز از سوی دزدان دریایی ربوده شدند. اما 16 سرنشین یکی از کشتی‌ها در ماه آگوست توانستند در یک موقعیت مناسب با بالاکشیدن لنگر فرار کنند، اما کشتی دوم با 26 سرنشین آن همچنان گروگان دزدان دریایی هستند.

استید همچنین گفت که طی هفته گذشته دزدان دریایی سه حمله ناموفق را علیه دیگر کشتی‌ها انجام داده‌اند.

وی افزود: «این وضعیت نشان می‌دهد که ماهیگیری غیرقانونی باعث افزایش دوباره خطر بازگشت دزدان دریایی شده است».

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
درگیری نیروی دریایی روسیه و دزدان دریایی سومالی