سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نسخه بهینه سازی شده لینوکس برای شهروندان کره شمالی و تدابیر امنیتی سخت گیرانه آن


نسخه بهینه سازی شده لینوکس برای شهروندان کره شمالی و تدابیر امنیتی سخت گیرانه آن

کره شمالی نسخه مخصوص به خود را از سیستم عامل لینوکس دارد و این مساله بر هیچکس پوشیده نیست. نسخه یاد شده Red Star یا ستاره سرخ خوانده می شود و کاربرانش را محدود به بخشی از دنیای مجازی کرده که توسط دولت تایید گردیده.

با این همه، محققان برآن شدند تا نگاهی نزدیک تر و عمیق تر به نحوه عملکرد ستاره سرخ داشته باشند و در نهایت دریافتند که این سیستم عامل همچون حاکمان این کشور مستبدانه عمل می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این سیستم عامل ظاهرا تمایلی وصف ناشدنی به واترمارک کردن فایل های ذخیره شده در درایوهای یو اس بی دارد (تا در صورت جابحا شدن محتوای قاچاق از طریق این ابزارها، مقامات دولتی را در جریان بگذارد) و علاوه بر این، در قبال هر نوع اصلاح یا تغییری هم رویکردی مملو از ظن را در پیش می گیرد.

رد استار در کنار مکانیزم های امنیتی اضافه اش در مورد فایل های کلیدی و مهم موجود در یک کامپیوتر، در صورت تشخیص هر گونه تغییر در آن فایل ها، سیستم را ریبوت می کند.

همچنین روشن است که کره شمالی مصمم شده تا حد ممکن تکنولوژی های مورد نیازش را در داخل خاک خود طراحی کرده و توسعه دهد. نرم افزار آنتی ویروس و مرورگر اینترنتی طراحی شده برای رد استار که به سمت سرورهای داخلی کره شمالی هدایت شده اند و حتی مکانیزم های رمزگذاری این سیستم عامل کاملا بومی هستند (احتمالا برای پیشگیری از ایجاد درب های پشتی در رد استار توسط شرکت های خارجی).

البته رد استار برخی مزایای امنیتی قابل توجه دارد که شاید در هیچ سیستم عامل دیگری پیدا نمی شود، با این همه، پژوهشگران در نهایت عقیده شان این است که هدف از طراحی این سیستم عامل منزوی نگه داشتن شهروندان این کشور از سوی دولت است.

در واقع کره ای ها هم جرات ایجاد اصلاحات در این سیستم عامل و دور زدن فیلترها را ندارند چراکه نگرانند از سوی مقامات دولتی تحت پیگرد قرار گیرند.

منبع: engadget

برچسب‌ها:اخبار تکنولوژیرد استارستاره سرخکره شمالیلینوکس

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
مسابقه فوق العاده خنده دار و بسیار سخت در کره شمالی !