فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«روزهای فیلم ایران» در باکو افتتاح شد/اقبال ویژه آذربایجانی‌ها به شیار 143


به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس «روزهای سینمای ایران» شب گذشته در باکو پایتخت آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی ایران افتتاح شد.

افتتاح این برنامه با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مبارز قربانلی مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیته دینی آذربایجان و جمعی از مسئولان فرهنگی این کشور در سینما غزالی که قدیمی‌ترین و مهم‌ترین سینمای شهر باکو محسوب می‌شود صورت پذیرفت.

بنا به این گزارش در این ویژه برنامه فرهنگی 4 فیلم ایرانی شامل شیار 143، امروز، یک حبه قند و حوض نقاشی پس از دوبله به آذربایجانی اکران می‌شود و اولین اکران این فیلم‌ها با شیار 143 ساخته نرگس آبیار بود.

نرگس آبیار کارگردان و گلاره عباسی بازیگر این فیلم از جمله دعوت‌شدگان روزهای سینمای ایران بودند و به همراه مردم به تماشای این فیلم نشستند.

فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار با دوبله آذربایجانی به اکران درآمد و مورد استقبال شدید مردم قرار گرفت. تماشاچیان که در میانه فیلم به شدت متاثر شده بودند پس از پایان فیلم با تشویق ممتد سینماگران ایرانی به ابراز احساسات پرداختند.

همچنین نسخه نمایش خانگی این فیلم به زبان آذربایجانی در پایان این مراسم رونمایی و توزیع خود را آغاز کرد و چند شبکه آذربایجانی برای خرید و پخش این فیلم غیلم ابزار علاقه کرده و در حاشیه این اکران با نرگس آبیار و گلاره عباسی مصاحبه و گفتگو کردند.

مضمون فیلم «شیار 143» و موضوع ماردان چشم‌انتظار شهید از سوی مخاطب آذربایجانی به دلیل تجربه چندین جنگ متمادی در طول تاریخ مضمونی آشناست. 

انتهای پیام/ن


ویدیو مرتبط :
فیلم کامل شیار 143 - full movie SHIYAR 143