سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرانسه متعهد به همکاری 50 ساله با استرالیا در زمینه ساخت زیردریایی شد


فرانسه متعهد به همکاری 50 ساله با استرالیا در زمینه ساخت زیردریایی شدایرنا/ نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه حدود یک هفته پس از برنده شدن یک شرکت فرانسوی در مناقصه قرارداد ساخت زیردریایی های نسل بعدی استرالیا، گفت که همکاری دو کشور در این زمینه برای دستکم 50 سال ادامه می یابد.

مانوئل والس که در کانبرا با 'مالکوم ترنبول' همتای استرالیایی دیدار کرد، از تعهد پاریس نسبت به طرح 40 میلیارد دلاری استرالیا سخن گفت و تاکید کرد که 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهور فرانسه برای نظارت بر این طرح دستور لازم را داده است.
شرکت فرانسوی 'د.سی. ان. اس' سه شنبه گذشته در رقابت با آلمان و ژاپن برنده قرارداد حدود 50 میلیارد دلاری استرالیا (حدود 40 میلیارد دلار آمریکا) برای طراحی و ساخت 12 زیردریایی جدید ناوگان دریایی استرالیا شد که دولت فدرال استرالیا وعده ایجاد هزاران شغل درپی این قرارداد را داده بود.
'مانوئل والس' نخست وزیر فرانسه پس از امضای این قرارداد که تا 50 سال برای فرانسه و استرالیا تعهد به دنبال دارد، از نیوزیلند به کانبرا سفر کرد. وی از روز پنجشنبه گذشته در 'کالدونیای جدید' از سرزمین ‌های تحت مالکیت فرانسه در اقیانوس آرام به سر می برد.
به نوشته تارنمای 'دی.استرالیا'، وی در جمع خبرنگاران در مجلس این کشور، گفت: ما متعهد به قرارداد، ایجاد شغل در استرالیا و انتقال فناوری و دانش فنی ساخت این زیردریایی ها هستیم. این یک همکاری صنعتی و اقتصادی است.
نخست وزیر فرانسه گفت: این یک همکاری امنیتی – دفاعی طولاتی نیز هست و ما می توانیم از نزدیک با هم در همه بخش ها در سطح اقتصادی، فنآوری ها، نوآوری، فرهنگ و روابط انسانی کار کنیم.
وی اعلام کرد روز سه شنبه در مجلس ملی استرالیا قادر به پاسخ به سوالات هر دو گروه اکثریت و مخالفان خواهد بود.
فرانسه براساس این قرارداد 12 زیردریایی به طول 90 متر و وزن چهار هزار تن به استرالیا تحویل می دهد.
این زیردریایی ها که در استرالیا ساخته می شوند از نوع هسته ای 'باراکودا' هستند که هم اکنون در بندر 'شربورگ' و در کارگاه های شرکت فرانسوی ساخته می شوند.
فرانسه طبق قرارداد باید فناوری ساخت زیردریایی را به فروش برساند و خط تولید را در 'آدلاید' استرالیا راه اندازی و آموزش نیروها را بر عهده گیرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تست اژدر زیردریایی استرالیا