سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اشرف غنی: تروریسم داعش، خود احیاگر و تکثیرپذیر است


اشرف غنی: تروریسم داعش، خود احیاگر و تکثیرپذیر است

ایرنا/ نا- 'اشرف غنی' رئیس جمهوری افغانستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس24 درمورد تروریسم و گروه تروریستی داعش گفت، گروه های تروریستی این چنینی 'خود احیاگر' و 'تکثیرپذیر' هستند.

رئیس جمهوری افغانستان درحاشیه کنفرانس بین المللی آب و هوا در پاریس در مورد گروه های تروریستی همچون داعش گفت که وی از یک سال پیش درمورد چنین گروه هایی هشدار داده بود.

فرانس 24 از وی پرسید برخی گزارش ها از حضور (گروه تروریستی ) داعش در بخش هایی از افغانستان همچون ولایات 'ننگرهار' و 'زابل' حکایت دارند، این تهدید (داعش) در افغانستان تا چه اندازه است؟

اشرف غنی در پاسخ گفت: یک سال پیش و در کنفرانس امنیتی مونیخ، مساله تروریسم را در سه بخش 'آسیب شناسی'، 'ساختار شناسی' و 'بوم شناسی' تشریح کردم.

رئیس جمهوری افغانستان افزود: من در آن کنفرانس هم بر تهدید منطقه ای و هم جهانی این پدیده (تروریسم) تاکید کردم اما در آن زمان این گونه برداشت شد که (افغانستان) به دنبال تامین منابع امنیتی است.

وی گفت: اما متاسفانه هم اکنون دریافته ایم که این پدیده (داعش) در عراق و سوریه وجود دارد. باید این را بدانیم که تروریسم (داعش) در کسب اطلاعات و جذب نیرو بسیار سریع عمل می کند، با فن آوری نوین در ارتباط است و از طریق تبلیغات به جذب نیرو می پردازد.

رئیس جمهوری افغانستان، هراس آفرینی را یکی از حربه های تروریسم و گروه تروریستی داعش عنوان کرد و افزود که سلسله حملات تروریستی داعش لطمه زدن به آزادی و از میان بردن اعتماد میان دولت ها و شهروندان است.

اشرف غنی درمورد حضور داعش در افغانستان، آن را یک تهدید گسترده ندانست و گفت: (داعش) مدلی از القاعده است اما نه شکلی از شبکه تروریستی کنونی، بلکه شبکه ای خود احیا و قابل تکثیر در دیگر نقاط، از افغانستان تا استرالیا است.

رئیس جمهوری افغانستان در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه سال ها نیروهای (اشغالگر) خارجی به دفاع از افغانستان پرداخته اند، درنهایت این کشور چه زمانی قادرخواهدبود (مستقل از دیگران) به دفاع از خود بپردازد؟ گفت که افغانستان هم اکنون از خودش دفاع می کند.

اشرف غنی متذکر شد که بیش از یکصد هزار نیروی (اشغالگر) خارجی افغانستان را ترک کرده اند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
زرتشتی ها کافر نیستند برسه به دست اشرف داعش غنی