ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون


رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتونتسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.
مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا با قهرمانی مکس ورشتاپن، راننده 17 ساله هلندی تیم ردبول به پایان رسید تا این جوان که هنوز به سن لازم برای اخذ گواهینامه رانندگی شهری در کشورش نرسیده به جوان‌ترین فاتح تاریخ یک مرحله فرمول یک تبدیل شود.
او با زمان یک ساعت و 41 دقیقه و 40 ثانیه و 17 صدم ثانیه، 616 صدم ثانیه زودتر از کیمی رایکونن فنلاندی و 5 ثانیه و 581 صدم ثانیه زودتر از سباستین فتل آلمانی به خط پایان رسید و قهرمان شد.
در بخش تیمی هم تیم او یعنی ردبول به قهرمانی رسید.
اتفاق مهم رقابت، تصادف منجر به کناره‌گیری لوئیس همیلتون بریتانیایی و نیکو روزبرگ آلمانی، رانندگان آلمانی مرسدس در دور اول بود که ضرر بزرگی به این تیم وارد کرد.
در جدول کلی راننده‌ها پس از 5 دور رقابت، روزبرگ با 100، رایکونن با 61 و همیلتون 57 امتیاز اول تا سوم هستند و در بخش تیمی پس از مرسدس 157 امتیازی، فراری 109 و ردبول 94 امتیازی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
آگهی جدید مرسدس بنز با بازی روزبرگ و همیلتون