ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سلیمی باید زودتر از موعد مقرر در اختیار تیم ملی قرار بگیرد/ نگران آرنج محمدپور هستیم


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، داود باقری در نشست رسانه‌ای فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: دوپینگ به صورت سنتی در دنیا انجام می‌شود و بسیاری از کشورها از آن استفاده می‌کنند تا ورزشکاران‌شان قدرتی غیرقانونی به دست آورند و اکنون نیز روسیه دچار مشکلات بزرگی به دلیل استفاده ورزشکاران از دوپینگ شده اما به اعتقاد من سیاست دولت روسیه این بوده تا این کار انجام شود و این موضوع قابل پنهان نیست اما در ایران کسی طرفدار دوپینگ نیست و سیاست وزارت ورزش و فدراسیون این است که ورزشکاران دنبال دوپینگ نروند و به همین دلیل کنترل شدیدی می‌شود و ما کمک می‌کنیم که در جامعه وزنه‌برداری هیچ کسی با این مشکل مواجه نشود.

وی افزود: باید تغییر نگرش ایجاد کنیم و تست‌هایی را خودمان انجام دهیم تا از مثبت‌شدن تست‌های آینده جلوگیری کنیم. نادو نیز همکاری خوبی با ما دارد و به اعتقاد من کاری که فدراسیون کشتی انجام داده و تست‌هایی از کشتی‌گیران در مقاطع مختلف می‌گیرد، کار خوبی است و اگر شورای عالی فنی وزنه‌برداری این موضوع را تصویب کند، ما هم در وزنه‌برداری این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌براری کشورمان خاطرنشان کرد: معاینات بالینی تیم بزرگسالان در مسابقات جهانی بهانه‌ای شد تا در سایر رده‌ها نیز این کار انجام شود و ما اکنون در نوجوانان و جوانان نیز معاینات بالینی را آغاز کرده‌ایم.

باقری در خصوص بهداد سلیمی ادامه داد: سلیمی کارش را پیش می‌برد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تیم خوبی برای معاینه وی شکل گرفت تا در فدراسیون پزشکی ورزشی بتوانند هرچه زودتر وی را به المپیک برسانند. سلیمی باید زودتر از موعد مقرر در اختیار تیم باشد تا سرمربی بتواند از وی استفاده کند.

وی عنوان کرد: سلیمی رشد خوبی داشت و عضلاتش بدنسازی می‌شود تا افت نکند و اگر در عید به خوبی از تست فنی بیرون بیاید فقط توکلی است که می‌تواند بگوید که او در المپیک باشد یا نه، البته شاید حتی یک حرکت ساده باعث شود تا رباط او پاره شود ولی ما مراقبت زیادی از او کرده‌ایم تا عوارض بعد از عمل نداشته باشد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان ادامه داد: محمدپور هم درمانش طول کشید اما متخصصینی که هستند ابتدا ابراز امیدواری کرد که وی بتواند به وزنه‌برداری ادامه دهد ولی آنها نگران این هستند که آرنج او دچار محدودیت حرکت شود و ما در تلاش هستیم تا این اتفاق برای او رخ ندهد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
انفجار بمب دست ساز قبل از موعد مقرر