سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتخاب شاخه و رشته تحصیلی در پایه نهم با 6 شرط


انتخاب شاخه و رشته تحصیلی در پایه نهم با 6 شرطفارس/ دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد و افزود: دانش‌آموزان در پایه نهم تحصیلی اقدام به انتخاب شاخه و رشته تحصیلی با توجه به 6 عامل موثر خواهند کرد.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، با تشریح جزئیات آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سال 1394، اظهار داشت: این جلسه که با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضاء برگزار شد، آیین نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: بر اساس این آیین نامه، دانش‌آموزان در پایه نهم تحصیلی اقدام به انتخاب شاخه و رشته تحصیلی خواهند کرد.
نوید ادهم با بیان اینکه دانش‌آموزان باید بر اساس استعداد، علاقه، نیازهای کشور و امکانات آموزشی یکی از رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی را برگزینند، خاطر نشان کرد: نظر دانش‌آموز، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکرد تحصیلی، نظر والدین، نظر معلمان و نظر مشاور مدرسه، 6 عامل موثر در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش‌آموزان است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
‫انتخاب رشته تحصیلی‬‎