ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



چشم داور ضعیف باشد، محروم میشود


چشم داور ضعیف باشد، محروم میشودکاپ/ رئیس کمیته داوران گفت: اگر داوری مشکل بینایی داشته باشد؛ از قضاوت در ادامه فصل محروم می شود ولی بعید می دانم این طور باشد.
فریدون اصفهانیان درباره کلاسی که برای داوران و کمک داوران لیگ برتری پیش از شروع نیم فصل دوم اظهار داشت: این کلاس ها با روانشناسی و تغذیه برای داوران آغاز شد. روز دوم معاینات پزشکی انجام شد. سعی کردیم اشتباهات نیم فصل اول را کاهش دهیم. روز سوم هم تست آمادگی جسمانی داوران بود. از همه تشکر می کنم. اکثر داوران به خوبی تست را پشت سر گذاشتند.بحث روانشناسی در یک جلسه نبود و در طول فصل این مشاوره ها از طریق تلفن و ایمیل ادامه خواهد داشت.
وی درباره تست آمادگی جسمانی داوران اذعان داشت: دو نفر از داوران و 5 کمک داور در تست رد شدند و مابقی قبول شدند. به همین دلیل از داوران تشکر می کنم که در این سن آمادگی خود را حفظ کرده اند. ممکن است یک داور مشکل خاصی داشته باشد و عملکرد خوبی نداشته باشد ولی از طرفی باید داوران ما حرفه ای رفتار کنند.در خارج از ایران هم ممکن است در اوسط فصل تست گرفته شود و این گونه نیست که فقط پیش از فصل این اتفاق رخ دهد. 98% قبولی در این تست رخ داد و بقیه هم تا پایان نیم فصل ازشان استفاده نمی شود.
رئیس کمیته داوران درباره تست چشم که از داوران گرفته شد گفت: یک بار سال 88 این اتفاق رخ داده بود. 6 دکتر آمده بودند تا کار را زیر نظر بگیرند. هنوز نتیجه را به ما اعلام نکرده اند. البته این اطلاعات محرمانه است. بعید می دانم کسی در این تست مردود شود. بعضی از وسایل هم باید در اختیار داوران قرار بگیرد که ما این کار را می کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی مردود شود امکان قضاوتش در ادامه وجود ندارد. بازهم می گویم فکر نمی کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.
رئیس کمیته داوران درباره کلاس برگزار شده گفت: مسائل روحی و روانی در داوری خیلی مهم است. گفته بودیم اگر داوران مشکل روحی دارند به ما بگویند و ما را در جریان بگذارند. ما بیش تر بر روی مسائل حساس داخل و بیرون محوطه جریمه حساس هستیم و از داورانمان می خواهیم در جاگیری عملکرد بهتری داشته باشند.

جذاب ترین خبرهای ورزشی را در کانال تلگرامی کانال ورزش دنبال کنید

منبع: کاپ


ویدیو مرتبط :
افشاگری دادکان از تبانی فدراسیون با داور محروم!