حمایت دولت از دامداری‌های کوچک روستایی


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پارسال برای 55 واحد در زمینه امور دام و طیور پروانه بهره‌برداری صادر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، «بهلول تکلوی» با اعلام این خبر، افزود: این واحد‌ها در زمینه پرورش مرغ گوشتی، پرورش مرغ تخم‌گذار، پرورش شتر مرغ، پرورش شتر و پرورش گوسفند داشتی، پرورش اسب و پرورش گاو شیری فعالیت دارند.

وی با اشاره به حمایت دولت از دامداری‌های کوچک روستایی نیز افزود: پارسال پروانه بهره‌برداری، 23 واحد دامداری کوچک نیز صادر شد که عمدتاً در پرواربندی بره، پرورش گاو شیری و پرواربندی گوساله فعالیت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص نحوه حمایت از دامداری های کوچک روستایی افزود: همه تلاش ما بر این است تا این واحدهای کوچک با سرمایه کم بتوانند نقش خود را در تولید گوشت و فرآورده‌های لبنی آن بردارند.

تکلوی با بیان این‌که در این برای مدت 114 واحد دامپروری موافقت اصولی صادر شده است، خاطرنشان کرد: این واحدها در زمینه پرورش تجاری ملکه زنبور عسل، پرورش تجاری کبک مادر، پرورش خرگوش، پرورش سگ، پرورش بز داشتی و پرورش آهو و دیگر بخش های دامداری و مرغداری فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل این مدیریت از همه طرح‌هایی که باعث گسترش صنعت مرغداری، دامپروری و واحدهای کوچک روستایی می‌باشد حمایت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند با مراجعه به مدیریت‌ها و یا مراکز خدمات کشاورزی محل زندگی خود درخواست‌های خود را مبنی بر راه‌اندازی واحد تولیدی ارائه کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حمایت از اقتصاد روستایی