سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پوست و مو/ عوارض جانبی شوره سر


پوست و مو/ عوارض جانبی شوره سرالو دکتر/ شوره‌ی سر هرگز مسئله‌ی خوشایندی نبوده است. نه به این خاطر که تکه‌های آن روی شانه‌تان می‌ریزد و شاید خیلی به چشم بیاید، بلکه به خاطر عوارض جانبی آن که می‌تواند برای سلامتتان مضر باشد.
جوش
تحقیقات نشان می‌دهد پوسته‌های یک پوست خشک می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوستی شده و این مسئله منجر به شکل‌گیری جوش روی صورت شما می‌شود. و اگر پوستی داشته باشید که نسبت به جوش آسیب‌پذیر باشد، شوره سر می‌تواند آن را بدتر کند. بنابراین تا حد امکان سعی کنید که موهایتان روی صورتتان نریزد.
جوش‌های پشت
متخصصان پوست معتقدند که شوره سر یکی از شایع‌ترین علل جوش‌های پشت است. یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از جوش‌های پشت، درمان علت نهفته‌ی آن بوده که همان شوره‌ی سر است.
ریزش مو
شوره‌ی شدید سر مستقیما به ریزش مو ارتباط پیدا نمی‌کند، بلکه خارش مداوم پوست می‌تواند منجر به آن شود. با این حال، آماس پوست (بیماری پوست سر) می‌تواند علت نهفته‌ی شوره‌ی سر و ریزش مو باشد.
پسوریاسیس
شوره‌ی سر می‌تواند منجر به پسوریاسیس هم بشود؛ نوعی بیماری پوستی که می‌تواند به لکه‌های ضخیم قرمزرنگ و پوسته-پوسته شدن پوست منتهی شود که می‌تواند به سایر نقاط پوست سر برسد. لکه‌های موجود روی پوست‌های زمخت می‌تواند پشت گوش و کمر شما هم ایجاد شود.
عفونت چشم
تحقیقات نشان می‌دهد آماس پلک چشم یکی از عفونت‌های شایع چشمی است که به خاطر شوره سر رخ می‌دهد. از ویژگی‌های این عفونت، قرمزی، خارش، التهاب پلک و ایجاد پوسته‌هایی شبیه شوره روی مژه‌ها است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: الو دکتر


ویدیو مرتبط :
‫فواید ماست برای نرم بودن مو و مقابله با شوره سر‬‎