سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نوبخت خبر داد: استخدام 17هزار و 700 نفر برای طرح های بهداشتی افتتاح شده


ایرنا/ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : دولت تدبیر و امید در بودجه سال 95 استخدام 17هزار و 700 نفر را در وزارتخانه بهداشت برای واحدهای تازه افتتاح شده در نظر گرفته است.

محمدباقر نوبخت عصر روز چهارشنبه در آیین بهره برداری مرکز درمان بستر 10 تختخوابی امام رضا (ع) ایوانکی گرمسار افزود : با توجه به محدودیت های نظام اداری و استخدامی ، امسال هفت هزار نفر در این حوزه استخدام شدند.
وی با بیان این که طرح های بهداشت و درمان علاوه بر افتتاح ساختمان نیاز به تجهیزات و نیروی درمانی دارد ، اظهار داشت : دولت اکنون فهرستی از وزیربهداشت در مورد این واحدهای افتتاح شده که در حال خاک خوردن است، دریافت کرده است.
وی خاطرنشان کرد : افتتاح طرح های بهداشتی بدون در نظر گرفتن تجهیزات و نیرو با سیاست این دولت مغایر است.
نوبخت ارایه خدمات درمانی را اولویت سیایست درمانی دولت اعلام کرد و گفت : دولت یازدهم فهرستی ازمشکلات مردم در این حوزه اولویت بندی و در راس فعالیت های خود قرار داده است.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد : از سال گذشته تاکنون 10 هزار میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت در کشور هزینه شده و برای سال 95 هم در لایحه بودجه نیز برای این حوزه ردیف خاصی در نظر گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پژشکی استان سمنان نیز گفت : مرکز 10 تختخوابی درمان بستر امام رضا (ع) ایوانکی به دلیل استقرار نداشتن یک مرکز درمانی تاشعاع 25 کیلومتری به گرمسار و 40 کیلومتری تا تهران، 24 ساعته خدمات ارایه می دهد.
مهدی شادنوش با اشاره به افزایش حوادث جاده در این استان اظهار داشت : 400 کیلومتر جاده از حرم تا حرم در این استان می گذرد که حوادث جاده ای به دلیل مشکلات هندسی جاده ها در این محورهای استان زیاد است.
وی تصریح کرد : در شهرستان گرمسار تا سال 92 ، 21 نفر متخصص و اکنون 47 پزشک متخصص دارد.
وی خاطرنشان کرد : از سال 92 ، 36 طرح نیمه کاره بهداشتی و درمانی با پیشرفت فیزیکی 15 تا 78 درصد از گذشته در این استان وجود داشته که اکنون به جز یک پروژه، بقیه آن ها به بهره برداری رسیدند و یا در فهرست افتتاح قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد : همچنین از سال 92 تاکنون یکهزار میلیارد ریال اعتبار در بخش سلامت استان سمنان برای بهره برداری طرح ها هزینه شده است.
شادنوش تاکید کرد : امنیت ایران در بین مردم کشورهای همسایه زبانزد است ، امیدا است که سلامت کشور نیز به همین حد برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت : مرکز درمان بستر امام رضا(ع) ایوانکی دارای 18 هزار مترمربع مساحت، هزار و 100 مترمربع زیربناست که برای ساخت و تجهیز آن 43 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد : این مرکز 10 تختخوابی ارایه دهنده خدمات بیمارستانی و بهداشتی است و شامل بخش های دندانپزشکی، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق معاینه پزشکان، اتاق زایمان و ریکاوری، اتاق بستری خانم ها و آقایان و بهداشت محیط، بهداشت خانواده می باشد.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در بخش ایوانکی گرمسار حدود 16 هزار بیمه شده زیر پوشش دارد.
افتتاح مجتمع فرهنگی و ورزشی گرمسار و سخنرانی در شورای اداری استان از دیگر برنامه های نوبخت معاون رئیس جمهوری اعلام شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
داعش 700 نفر را در سوریه اعدام کرد