سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهره برداری چندمنظوره از جنگل با افزایش سرمایه گذاری در این بخش امکان پذیر است


بهزاد انگورج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز تنها بهره برداری از جنگل ها در کشور در حوزه برداشت چوب و پارک ها است در حالی که در دیگر کشورها این گونه نیست.
وی میزان برداشت چوب از جنگل ها را حدود 600 هزار مترمکعب در سال اعلام کرد و ادامه داد : میزان چوبی که در سال گذشته وارد کشور شده حدود 400 هزار تن بوده است.
وی میزان چوب مصرفی سالانه در کشور را نیز حدود پنج و شش دهم میلیون مترمکعب ذکرکرد.
معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری در ادامه به تشریح گزارشی از ره آورد سفر کاری اش به کشور پرداخت و گفت : این سفر که در قالب هیاتی چهار نفره از مسئولان و کارشناسان این سازمان هفته پیش به چین انجام شد به منظور تحقق اهداف تفاهم نامه مشترک در بخش جنگل با این کشور بوده است .
انگورج ادامه داد : این سفر در حقیقت در راستای تفاهم نامه ای بوده است که هیات عالی رتبه چینی اواخر سال گذشته در قالب تشکیل کمیته مشترک گروه کاری برای اجرایی کردن آن در بخش جنگل وارد ایران شده بودند که پس از آن با سفر رئیس سازمان جنگل ها به کشور چین منجر به امضای این تفاهم نامه شد.
وی جنگل کاری، حفاظت، مدیریت پایدار، صنایع جنگل، محصولات چوبی و غیرچوبی ، جنگلداری اقتصادی ، اجتماعی، ساخت پارک ، توسعه زراعت چوب ، مدیریت حریم رودخانه ها و جنگل ها ، توسعه و غنی سازی جنگل و راه های جنگلی را از جمله اهداف این تفاهم و موضوعات مورد بحث در این سفر معرفی کرد.
وی تبادل تجربه ها و بهره مندی از فناوری این کشور در حوزه بهره مندی از جنگل را از دیگر اهداف این سفر برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز هیاتی از کشور چین برای بازدید از عرصه های جنگلی به ایران سفر داشته باشند .
معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با ابراز نگرانی از افزایش مصرف چوب در کشور گفت: برای کاهش میزان مصرف چوب و واردات آن راهی جز توسعه زراعت چوب نداریم .
انگورج افزود : تحقق این مهم نیازمند سرمایه گذاری و اعمال مدیریت منسجم است.
حدود 80 گونه ارزشمند و نادر درختی در جنگل های شمال کشور وجود دارد که معروف ترین آنها راش، بلوط، توسکا، نارون، گیلاس وحشی، بارانک، سرخدار و نمدار است.
گستره جنگل های هیرکانی با 1.9 میلیون هکتار وسعت از آستارا در شمال استان گیلان آغاز شده و تا گلیداغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.
معاونت امور جنگل سازمان جنگل ها و مراتع در شهرستان چالوس واقع است .ک/3
7078 /1602/6097/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش قدرت مغزی چگونه امکان پذیر است؟؟؟