ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کفاشیان: کی‌روش یک‌طرفه فسخ نمی‌کند، چون جریمه می‌شود/ شاید بعد از انتخابات علت ثبت‌نام نکردنم را بگویم


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی کفاشیان پس از جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش اظهار داشت: امروز جلسه 4-5 ساعته‌ای را داشتیم. کی‌روش در مورد برنامه‌هایش توضیحاتی داد. ابتدا از او تشکر کردیم که با قدرت کار کرده است و بعد از او خواستیم به مراسم قرعه‌کشی برود.

وی ادامه داد: علت حضور او این بود که کی‌روش بارها به امکانات اشاره کرده بود و تفاهمی می‌خواست که از تیم ملی برود.

رئیس فدراسیون گفت: به علت اینکه خودم در انتخابات ثبت نام نکردم به کی‌روش گفتم که بحث موافقت با استعفایش برعهده هیات رئیسه است و چون خودم هم ثبت نام نکردم اگر نظری بدهم شاید فکر کنند که قصد اعمال نفوذ داشتم به همین دلیل کی‌روش را به جلسه امروز دعوت کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: عمده مشکلاتی که کی‌روش مطرح کرد مسائلی بود که در گذشته هم عنوان شده بود. او به عدم زمین مناسب برای تمرین اشاره کرد و همچنین به پرداخت‌هایی که به موقع صورت نگرفته اشاره کرد البته ما پول و پاداش‌ها را پرداخت کرده‌ایم اما با تاخیر بوده که کی‌روش این تاخیر را مناسب نمی‌دانست.

کفاشیان تاکید کرد: کی‌روش خواستار تسهیلات بیشتر برای بازیکنان بود از جمله اینکه هتل مناسب و امکانات خوبی برای ملی پوشان فراهم شود همچنین برنامه‌های تدارکاتی خوب و حمایت از ملی پوشان از دیگر خواسته‌های سرمربی تیم ملی بود. او بازیکنان تیم ملی را مانند یک سرباز می‌دانست که برای موفقیت کشورشان می‌جنگند. همچنین او از نظام وظیفه گلایه مند بود که چگونه بازیکنان سرباز می‌توانند در باشگاه هایشان بازی کنند اما در تیم ملی چنین امکانی برایشان فراهم نیست. همچنین کی‌روش از اینکه چرا مرکز بدنسازی که خودش تهیه کرده برای استفاده پزشکی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما در گذشته تمامی این موارد را با قدرت به دنبال برطرف کردن آن‌ها بودیم حالا شاید نواقصی هم در این زمینه وجود داشت و تاخیرهایی هم رقم خورد اما تلاش خود را انجام دادیم. قرار شده است که کی‌روش به مراسم قرعه کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی برود و منتظر جواب اعضای هیات رئیسه فدراسیون باشد.

کفاشیان تاکید کرد: همه اعضا قبول داشتند که خواسته‌های کی‌روش منطقی است و باید فراهم کنیم. همه ما به فوتبال علاقه داریم کی‌روش هم اعلام کرد که هیچ جا بازیکنانی مثل بازیکنان ایران باغیرت ندارد. حالا ایرادات فنی هم وجود دارد و او نیاز به امکانات بیشتری دارد تا با کیفیت بهتری در جام جهانی حاضر شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به هیچ عنوان اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با استعفای کی‌روش موافق نیستند و او باید به کارش ادامه بدهد. او از اسدی هم تعریف کرد و خواستار رسیدگی به درخواست‌هایش شد.

کفاشیان در مورد حضور اسدی و اختلاف‌هایی که بین او و کی‌روش وجود دارد گفت: اتفاقا امروز اسدی از کی‌روش تعریف هم کرد به هر حال این مطالب که کی‌روش اعلام کرده حق طبیعی مربی است که برای آمادگی تیم می‌خواهد. اسدی هم حرف منطقی را از غیر منطقی تشخیص می‌دهد و موافق این مسائل بود.

وی در ادامه افزود: این طور که بیان کردند قرار بر این بوده که اساسنامه سال 86 را برای تائید از سوی وزارت ورزش به هیات دولت بفرستند. ما به آن‌ها گفتیم برخی از بندهای این اساسنامه ایراداتی دارد که آن‌ها را در مجمع اصلاح کردیم و به فیفا فرستادیم که آنجا هم مورد تائید قرار گرفته است. هر گونه تغییری که در اساسنامه بخواهد صورت بگیرد باید در مجمع اتفاق بیفتد و به تائید فیفا برسد. در حال حاضر اساسنامه سال 90 این شرایط را دارد و اگر بخواهیم این کار را نکنیم و اساسنامه را در مجمع تغییر دهیم و تائید فیفا را بگیریم این مسئله زمان زیادی می‌برد.

کفاشیان یادآور شد: به همین خاطر پیشنهاد ما این است که کارمان را با همین فرمان پیش ببریم و بدون اینکه من کاندید شوم انتخابات برگزار شود. این در شرایطی است که سازمان بازرسی و وزارت ورزش با این مسئله مخالفت نکند. مسئله دیگر هم این است که اساسنامه سال 90 که تائیدیه فیفا را دارد به هیات دولت فرستاده شود و مصوبه بگیرد.

وی در مورد اینکه آیا در انتخابات از شخص خاصی حمایت می‌کند گفت: من مسئول برگزاری مجمع هستم و باید این کار را بی طرفانه انجام دهم. هر 4 عضوی که کاندید شدند اگر صلاحیتشان تائید شود از افراد با تجربه و دارای سابقه هستند که می‌توانند کار را پیش ببرند. آنها اگر در صورت انتخاب کمکی بخواهند من دریغ نمی‌کنم ولی از کسی حمایت نخواهم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کارلوس کی‌روش اعلام کرده اگر امکانات فراهم نشود همچنان اصرار به رفتن دارد و این مسئله آیا کار فدراسیون را دچار مشکل نمی‌کند عنوان کرد: این موضوع برای رسانه‌ها بد نیست و باعث می‌شود شما اینجا بیاید. در هر صورت به غیر از بحث چمن سایر خواسته‌های کی‌روش قابل حل است. ما باید بودجه خوبی بگیریم تا هزینه کادر فنی و تیم ملی را تامین کنیم. باید لباس و بحث مرکز پزشکی هم حل شود. خود وزارت ورزش تاکید کرده که کی‌روش در تیم ملی بماند و به ما کمک خواهند کرد.

کفاشیان در رابطه با ساختمان ایفمارک عنوان کرد: این ساختمان در اختیار تیم ملی است و ما فقط طبقه بالای آن را در اختیار مسئولان پزشکی گذاشتیم تا بتوانیم در این راستا بودجه‌ای را از فیفا بگیریم اما اولویت استفاده از این ساختمان برای تیم ملی است.

رئیس فدراسیون بار دیگر در پاسخ به سوالی در مورد بحث اساسنامه تصریح کرد: ما امروز نامه‌ای در این مورد به وزارت ورزش می‌دهیم. وزارت ورزش می‌گوید اساسنامه را اصلاح کنیم ما می‌گوییم این کار نشود و اینجا اولین اختلاف نظر صورت می‌گیرد. چرا که ما در صورت این کار با مشکل قانونی روبرو می‌شویم. اصلاح اساسنامه باید در مجمع صورت بگیرد و سپس در فیفا تصویب شود این مسئله زمان زیادی می‌برد ما می‌خواهیم سازمان بازرسی و وزارت ورزش قبول کند و انتخابات با همان اساسنامه سال 90 و براساس همین نام نویسی صورت بگیرد.

وی در مورد اینکه در رابطه با انتخابات مبهم صحبت می‌کند عنوان کرد: شما مبهم می‌شنوید.

کفاشیان در رابطه با اینکه او را مجبور کرده‌اند که به انتخابات نیاید گفت: خودم اسم نویسی نکردم. دلیل این مسئله پیش خودم است و شاید بعد از انتخابات آن را مطرح کنم.

رئیس فدراسیون در مورد مشکل سنی یکی از اعضای حاضر در هیات رئیسه و اینکه او کاندید هم شده است عنوان کرد: این مسئله توسط کمیته رسیدگی به صلاحیت کاندیدها بررسی می‌شود و آن‌ها به این موضوعات رسیدگی می‌کنند و هر تصمیمی که لازم باشد گرفته خواهد شد اما من در این مورد چیزی نشنیده‌ام.

کفاشیان در مورد اینکه کی‌روش اعلام کرده هنوز بحث استعفایش مطرح است و آیا ممکن است او با تیم‌های دیگری مذاکره کند گفت: او به قراردادش پایبند است و منتظر جواب ماست اگر او بخواهد قراردادش را یک طرفه فسخ کند و برود مشمول جریمه می‌شود که او به عنوان یک مربی حرفه‌ای قطعا این کار را نمی‌کند کی‌روش خواسته‌هایی دارد که ما وظیفه داریم آن‌ها را حل کنیم.

وی در مورد اینکه از سوی دو کاندید به عنوان نائب رئیس معرفی شده است عنوان کرد: این مسئله ایرادی ندارد اگر بتوانم خدمتی انجام دهم دریغ نخواهم کرد. من مدت‌ها رئیس فدراسیون دوومیدانی بودم و پس از اتمام کارم از من خواستند آنجا بمانم و کمک کنم که این کار را انجام دادم. در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن مدیران را بعد از اتمام کارشان حفظ نمی‌کنند بلکه از تجربیات آن‌ها بهره می‌برند. من هم اگر این دوستان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدند برای در اختیار گذاشتن نظرات و تجربیاتم مشکلی ندارم فقط آن‌ها باید خودشان مصاحبه کنند و دیگر با من صحبت نکنید. (با خنده)

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
کلیپی از حاشیه انتخابات هیئت فوتبال استان فارسl درگیری لقظی کفاشیان با نامزد انتخابات