آغاز گشت تحقیقاتی موسسه علوم شیلاتی کشور در آبهای بوشهر


گشت تحقیقاتی پروژه «برآورد میزان توده زنده کف‌زیان خلیج فارس و دریای عمان به روش مساحت جاروب شده» از سوی موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور در آبهای استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، گشت تحقیقاتی پروژه «برآورد میزان توده زنده کف‌زیان خلیج فارس و دریای عمان به روش مساحت جاروب شده» در آبهای استان بوشهر بوسیله کشتی فردوس 1 و تور ترال کف به مدت 10 روز انجام می‌شود.

منطقه مورد بررسی حد فاصل بندر گناوه تا خلیج‌ نایبند در سه لایه عمقی 20-10، 30-20 و 50-30 متر در 45 ایستگاه است (جدول 1) و (شکل 1).

بر اساس این گزارش، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران به عنوان متولی ذخایر آبزیان هر ساله گشت‌های تحقیقاتی پروژه ملی برآورد میزان توده‌ زنده‌ کف‌زیان خلیج ‌فارس و دریای عمان به روش مساحت جاروب شده را در سرتاسر سواحل ایران در خلیج فارس و دریای عمان به مورد اجرا می‌گذارد.

این گشت به منظور پایش ذخایر، محاسبه میزان صید بر واحد سطح (CPUA) و توده زنده کف‌زیان آبهای استان بوشهر با استفاده از کشتی تحقیقاتی فردوس 1، مجهز به تور ترال کف و توسط بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور در دست اجرا است.

انتهای پیام

جدول 1. موقعیت جغرافیایی ایستگاه‌های پروژه برآورد میزان توده‌ زنده‌ کف‌زیان خلیج ‌فارس و دریای عمان به روش مساحت جاروب شده در دی ماه 1394 آبهای استان بوشهر

شکل 1. ایستگاه‌های پروژه برآورد میزان توده‌ زنده‌ کف‌زیان خلیج ‌فارس و دریای عمان به روش مساحت جاروب شده در دی ماه 1394 آبهای استان بوشهر


ویدیو مرتبط :
آتش گرفتن لنج در آبهای خلیج فارس ( استان بوشهر بندر گناوه )