سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رشته‌های مختلف جراحی مغز و اعصاب در شیراز به خوبی تفکیک شده


به گزارش خبرگزاری فارس، پروفسور مجید سمیعی که از ابتدای صبح امروز در جمع مردم فارس حضور یافته، با اشاره به امضا تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان، گفت: امضای قرارداد و تفاهم نامه برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، می‌تواند آغاز یک صحنه جدید علمی باشد که در یکی از مهم ترین رشته های علمی (علوم اعصاب) با ارتباطاتی که در قرارداد نوشته شده است، در سراسر دنیا بتواند برابری داشته باشد و تمام پزشکان و دانشمندان ما در این رشته در دنیا حرف آخر را بزنند.

وی افزود: خواسته مسوولان استان فارس این بود که مرکز علوم اعصاب در شهر شیراز راه اندازی شود و همیشه در قلب من بود که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقداماتی انجام دهم.

پروفسور سمیعی ادامه داد: زمانی که پیشنهاد ساخت مرکز علوم اعصاب به من رسید، با علاقه این دعوت را قبول و به شیراز سفر کردم و خوشحالم که مسوولان زمینه هایی را آماده کردند تا پس از این سفر بتوانیم کارهای مثبتی برای بالا بردن علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام دهیم.

این استاد برجسته بین المللی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از بهترین دانشگاه های کشور است و در علوم اعصاب و جراحی مغز و اعصاب توانسته اند رشته‌های مختلف جراحی اعصاب را به صورت تخصصی دنبال کنند و با تمرکز خیلی بیشتری در جراحی مغز و اعصاب اطفال که یک رشته بی‌نهایت مهم و حساس است رشد کرده است.

او با بیان اینکه این تفاهم نامه برای این پایه گذاری شده تا ارتباطات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز علوم اعصاب هانوفر، تقویت شود، اضافه کرد: بر این اساس، راه‌های جدیدی باز می‌شود تا استادان مرکز علوم اعصاب به شیراز سفر کنند و یافته‌ها انتقال یابد و پزشکان برجسته شیراز هم امکان تحصیل در این مرکز را پیدا کنند.

پروفسور سمیعی با اشاره به خواست مسوولان استان فارس برای ایجاد این مرکز، افزود: با اقداماتی که در پنج سال گذشته در تهران صورت گرفت، مرکز علوم اعصاب تهران، تا پایان سال جاری آغاز به کار می کند و در فارس هم باید با سنجش شرایط، بر حسب نیازها و امکانات، این مرکز را راه اندازی کنیم تا به عنوان پشتوانه ای برای مرزک تهران باشد و نیاز بیماران برای سفر به تهران را برطرف کند.

این استاد بین المللی علوم اعصاب، در خصوص همکاری نیکوکاران در عرصه سلامت هم گفت: با سوق یافتن نیت‌های نیک آنان به سوی کارهای علمی، نتایجی صدها برابری به دست می‌آید که هزاران برکت برای کشور به همراه دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مهمترین جراحی مغز و اعصاب کشور توسط مسعود شصتچی