نظر اسلامیان درمورد اظهارات شائبه برانگیز کی‌روش


به گزارش مشرق، محمود اسلامیان در خصوص دیدار امروز تیم ملی فوتبال ایران با گوام گفت: خوشحالیم نتیجه‌ای رقم خورد که با وجود رفتارهایی که با تیم ملی صورت گرفته بود یک نتیجه در خور و در شان تیم ملی بود. شاهد بودید که کشور گوام به 5 بازیکن تیم ملی ویزا نداد که در نهایت با کمک آقای ظریف ویزای تیموریان صادر شد که با این حال تیم ملی به صورت ناقص برای این دیدار راهی گوام شد.

*با وجود جوانان نتیجه خوبی مقابل گوام به دست آمد

وی ادامه داد: در هر صورت با همین شرایط هم و با استفاده از جوان‌های شایسته که حتی برخی از آن‌ها بازی‌ ملی اول، دوم و یا سوم خود را انجام می‌دادند یک نتیجه خوب بدست آمد و فوتبال زیبایی از سوی تیم ملی ارائه شد. یعنی علیرغم مشکلاتی که ایجاد شد تیم ملی در کشور گوام نتیجه خوبی گرفت.

*کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارد

اسلامیان در مورد اینکه از صحبت های امروز کی‌روش در کنفرانس خبری بوی ناامیدی و حتی خداحافظی استشمام می‌شد گفت: اولا اینکه آقای کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران قرار دارد. درست است که مشکلاتی در این مدت پیش آمد اما فکر می‌کنم با تدابیر کفاشیان و تذکراتی که او به دوستان داد در حال حاضر فضای آرامی داریم که امیدوارم این فضا حفظ شود.

*همه مسئولان کمک کنند تا به جام جهانی برویم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: تقریبا صعودمان از مرحله اول قطعی شده است اما در مرحله دوم کار خیلی سختی در پیش داریم چرا که بهترین تیم‌های آسیا رودروی هم قرار می‌گیرند و صعود از مرحله دوم نیازمند همدلی و همراهی همه مسئولان است. چه مسئولان دولتی و چه مسئولان دیگر باید کمک کنند تا یک اتفاق خوب بیفتد. در نهایت امیدوارم شرایط بهتر شود. تا تیم ملی یکبار دیگر به جام جهانی صعود کند.

*عملکرد انسان‌ها بیانگر نحوه کارشان است

وی در خصوص اینکه کی‌روش یک بار دیگر پیش از این و در روز پایانی سال 93 با تیم ملی قطع همکاری کرده بود گفت: یک موقع است که انسان حرفهایی را می‌زند اما هیچ چیز مثل عملکرد یک شخص، بیانگر کار او نیست. کی‌روش در این 5 سال عملکردش خوب بوده و حتی امروز هم شاهد بودید که تیم ملی گوامی را شکست داد که تا به حال در خانه خود شکست نخورده بود.

*عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!

اسلامیان یک بار دیگر با اشاره به دیدار با گوام تاکید کرد: کشور گوام نه ویزای کامل به ما داد و نه اجازه پرواز چارتر.آنها شرایط را سخت کردند تا نتیجه نگیریم اما با اتخاذ یک تاکتیک خوب و حضور جوانانی لایق توانستیم حریف را 6 بر صفر شکست دهیم و این درحالی بود که با توجه به شرایط بازی ساده ای را در پیش نداشتیم. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و این یعنی با وجود کارشکنی گوامی‌ها، این موضوع باعث شد تا یکسری از بازیکنان جدید را تست کنیم و با وجود آن‌ها که البته آینده‌های فوتبال ایران هستند نتیجه لازم را بگیریم.

*عملکرد کی‌روش در تیم ملی مثبت بوده است

وی گفت: کی‌روش مربی بوده که عملکردش در زمان هدایت تیم ملی همواره مثبت بوده است و باید سعی کرد تا جایی که امکان دارد خواسته هایش که انصافا خواسته هایی به حق و تدارکاتی است را برآورده کرد. این یک جهت ماجراست و یک جهت دیگر هم این است که دوستان باید تحت هر شرایطی حمایت کنند.

اسلامیان افزود: فکر می‌کنم اگر از هر دو جهت به تیم ملی کمک کنیم، با توجه به اینکه این تیم در حال پوست اندازی است به طور حتم موفق خواهد شد. باید تلاش کنیم تا فضایی ایجاد شود که کی‌روش در یک فضای آرام به کارش ادامه دهد.

*موضع من حمایت از تیم ملی است، 80 میلیون منتظر صعود هستند

وی در خصوص اینکه آیا موضع وی در قبال کی‌روش یک موضع حمایتی خواهد بود گفت: بحث ما حمایت از شخص نیست بلکه حمایت از تیم ملی است و سرمربی هم یک فرد در راس امور تیم ملی قرار دارد و من وظیفه خود می‌دانم که از همه این مجموعه حمایت کنم چون 80 میلیون منتشر صعود تیم ملی به جام جهانی هستند. من به خاطر کشورمان و عزت و اقتدار ایران این چنین می‌گویم و به هر حال هر کسی می‌تواند برای عزت ایران کاری بکند نباید از آن دریغ ورزد.

*کفاشیان در صداوسیما با تمام وجود از کی‌روش حمایت کرد

اسلامیان در مورد این صحبت کی‌روش که باید گام‌هایم با گام‌های کفاشیان همسو باشد در غیر این صورت نمی‌توان در تیم ملی کار کرد و اینکه سرمربی تیم ملی قبل از بازی با ترکمنستان گفته بود می‌ترسم اگر حرفی بزنم اخراج شوم و تا به حال در عمر 63 ساله‌ام هیچ کس با من چنین رفتاری را نکرده بود  گفت: در هر صورت الان فضا بهتر شده است اگر آقای کفاشیان در آن فضا حرفی زد و یا تذکری داد، حداقل در صدا و سیما دیدیم که در مصاحبه‌اش با تمام وجود از کی‌روش حمایت کرد.

*کفاشیان به سایرین تذکر داد تا فضا آرام شود

وی در مورد اینکه موضع او به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات اخیر چیست گفت: یکسری مشکلات از سوی کمیته اخلاق ایجاد شده بود که با حضور امیر قطبی به طور قطع این مشکلات برطرف شده است و با این تغییرات دیگر مسئله‌ای نداریم. ضمن اینکه کفاشیان به سایر نفرات تذکر لازم را داد تا مشکلات حل شود.

*اصلا قصدی برای آمدن نداشتم که می‌گویند انصراف دادم!

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود او از انتخابات این فدراسیون انصراف داده است گفت: از اول هم قصدی برای این کار نداشتم و انصراف یعنی اینکه من بیایم و سپس برگردم و این درحالی است که من نه آمده ام و نه برگشته‌ام!

*در فضای وزارت ورزش نیستم

وی در پایان درباره اینکه شنیده می‌شود او کاندیدای وزارت ورزش محسوب می‌شود گفت: اصلا در این فضاها نیستم.


ویدیو مرتبط :
بازتاب گسترده اظهارات وزیر ورزش درمورد کی روش در پرتغال