سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نمایندگان راست‌گرا برای سرنگونی «نیکلاس مادورو» به مجلس آمده‌اند


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «وی‌تی‌وی»، «الیاس خائوآ» نماینده مجلس ونزوئلا روز گذشته در ارتباط با عدم تصویب فرمان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور در مورد اعلام شرایط ویژه اقتصادی از سوی مجلس ونزوئلا اعلام کرد: اپوزیسیون این فرمان را تصویب نکرد، چراکه آمریکا آن را نمی‌خواست.

وی در این رابطه عنوان کرد: تصمیم مجلس ونزوئلا مبنی بر عدم تصویب اعلام شرایط ویژه اقتصادی در این کشور در ونزوئلا اتخاذ نشده است؛ این تصمیم آمریکایی‌هاست و هدف اصلی آن ساقط کردن دولت انقلابی این کشور آمریکای جنوبی است؛ من متأسفم که مجلس ونزوئلا این مسیر را در پیش گرفته است.

نماینده مجلس ونزوئلا همچنین تصریح کرد: اپوزیسیون در واقع به ثبات کشور رأی منفی داده است.

«خائوآ» در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان راست‌گرای مجلس ونزوئلا برای همکاری با مردم این کشور به مجلس نیامده‌اند بلکه هدف اصلی آنان از ورود به مجلس ونزوئلا همکاری نکردن با دولت این کشور و سرنگونی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌باشد.

وی تصویب فرمان اجرایی «مادورو» درباره اعلام شرایط ویژه اقتصادی در ونزوئلا را عامل اتحاد دولت و مجلس این کشور در برابر شرایط اقتصادی‌ که به دلیل سقوط قیمت نفت به وجود آمده خواند و افزود: اکثریت نمایندگان ضد انقلاب ونزوئلا با قرار دادن ابزارهای لازم برای مقابله با مشکلات اقتصادی کشور در اختیار رئیس‌جمهور ونزوئلا، مخالف هستند.

«خائوآ» گفت: نمایندگان راست‌گرای مجلس ونزوئلا می‌خواهند حاکمیت این کشور را در اختیار صندوق بین‌المللی پول قرار دهند اما نمایندگان چپ‌گرای این مجلس نماد مردمی هستند که سالها علیه شیوه‌های سیاسی نئولیبرال در کشور خود مبارزه کرده‌اند.

مجلس ونزوئلا که اکثریت کرسی‌های آن در دست نمایندگان اپوزیسیون راست‌گرای این مجلس قرار دارد، روز گذشته فرمان اعلام شده از سوی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با بحران اقتصادی را رد کرد.

پس از پیروزی اپوزیسیون ونزوئلا در انتخابات مجلس این کشور که در ماه دسامبر (آذر) برگزار شد، راست‌گرایان ونزوئلایی تاکنون از هیچ اقدامی برای مقابله با دولت این کشور دریغ نکرده‌اند.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/DURI1O


ویدیو مرتبط :
نمایندگان مجلس: توقع مجلس از دولت، معرفی وزیر معتدل است